ווינאמפ: האפליקציה שמעוררת נוסטלגיה

רגע לפני שהוא מסיים את דרכו והופך למצבה בבית הקברות הדיגיטלי, כדאי להוריד לנייד את נגן המוזיקה שפעם, הרבה לפני הסמארטפונים, היה הכי פופולרי ● גם אם הוא לא עמד במבחן הזמן, הפשטות, הזמינות והמידע הרב שהוא כולל עושים את העבודה

הידיעה שפרסמנו היום (ה') כאן, באנשים ומחשבים, על סגירת ווינאמפ (Winamp) והפסקת התמיכה באפליקציה עוררה בי, כמשתמש וותיק, את עצב הנוסטלגיה. כמו רבים וטובים, במשך שנים רבות הייתה זו האפליקציה בה הייתי מאזין לקובצי mp3. פשטות ההפעלה שלה, האפשרות לעבור ממנה ישירות לדפדף באינטרנט כדי למצוא אלבומים ושירים, והיכולת שלה לקטלג כל שיר וכל אלבום בצורה מסודרת, שמאפשרת לגשת אליהם בכל מיני אופנים, היו אידיאליות לצרכים שלי. גם שכבר הכנסתי למחשב תקליטור השתמשתי ב-ווינאמפ, שהפכה לאפליקציית ברירת המחדל שלי להאזנה למוזיקה.

אף על פי שאני משתמש בטלפונים מבוססי אנדרואיד (Android) כבר כמה שנים טובות, לא נהגתי עד זה מכבר להוריד אליהם קבצי מוזיקה. רק בשבועות האחרונים העמסתי על כרטיס הזיכרון כמה אלבומים שאני אוהב לאחר שסידרתי מחשב ישן וגיליתי בו חלק מהאוסף הישן שלי. הבחירה שלי הייתה כמובן מידית ובמקום להסתפק בנגן ברירת המחדל של אנדרואיד, מיהרתי לגשת ל-Google Play כדי להוריד את הגרסה המעודכנת של ווינאמפ.

זו גם הסיבה שהרגשתי שאני צריך לכתוב היום על האפליקציה הזו, לפני שהיא תסיים את דרכה ותהפוך לעוד זיכרון ומצבה בנתיב ההתקדמות הטכנולוגי שלנו. לעתים הנתיב הזה רומס דברים טובים שלא מצליחים להתמודד עם ההשתנות ועם התחרות.

נכון שיש אפליקציות חדשות יותר, שמספקות שירות פחות או יותר דומה, אבל מלבד היותה מעוררת נוסטלגיה, ווינאמפ פשוטה וקלה לתפעול, ועושה את העבודה. היא הצליחה די בקלות לזהות את כל קבצי המוזיקה שנמצאו באותו רגע בזיכרון המכשיר שלי, אם בכרטיס ואם בזיכרון הפנימי, של הטלפון עצמו. יכול הייתי להקשיב באמצעותה כמעט מידית לכל השירים בהתאם לקטגוריות השונות, כמו אלבומים, ז'אנרים או אמנים, ובחירה באלבום מסוים סיפקה מיד את רשימת השירים המתאימה.

ווינאמפ כוללת פס אפור בו מוצגים שם הזמר, הזמרת או הלהקה ושם השיר שמתנגן באותו הרגע. לחיצה ארוכה על הפס פותחת חלון שמציג תמונה, בדרך כלל עטיפת האלבום בו נכלל השיר, ואופציה לגשת למידע נוסף על הביצוע או המבצע. כך, ניתן לקרוא חדשות על אותו אמן, לצפות בתמונות שלו או לעלעל בדיסקוגרפיה שהוציא.

מעבר לכך, האפליקציה מאפשרת להכין רשימת שירים ולשמור אותה להשמעה חוזרת. היא גם מספקת רשימות אוטומטיות של שירים, שאפשר להאזין להן על ידי לחיצה על Playlists במסך הראשי (זמין דרך לחיצה על צלמית הברק הכתומה המפורסמת שמלווה את ווינאמפ מתחילת ימיה). בין הרשימות הללו ניתן לשמוע את השירים שנוגנו הכי הרבה, השירים החדשים ביותר ועוד. אופציה נוספת היא האזנה לתחנות רדיו, אותן ניתן למצוא לפי חיפוש חופשי, תחנות מובילות או ז'אנרים.

ניתן להוריד את ווינאמפ רק עד 20 בדצמבר, על אף שהיא ככל הנראה תמשיך לתפקד באופן בסיסי גם לאחר מכן. יתר השירותים, אלה שקשורים ישירות לאתר של ווינאמפ, יפסיקו לתפקד, כך שיש לכם פחות מחודש ליהנות ממה שיש ולחלוק כבוד לאפליקציה של הנגן שפעם היה הבולט ביותר. היו שלום.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים