החל המירוץ לתפקיד מנכ"ל HP ישראל

ענקית המיחשוב מחפשת מחליף למנכ"ל הפורש יהושע בקולה, ובין המועמדים נמצאים בכירי החברה: ריקי אביב, ד"ר אמיר עציוני, אריק יפה ומשה בראונר ● אם יוחלט על מועמד חיצוני, גוברים הסיכויים כי יהיה זה אחד מבכירי אורקל או מיקרוסופט ישראל, כאשר גם שמותיהם אודי שני ואפי קוטק נקשרים למירוץ

הודעתו של יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, לפיה הוא פורש מתפקידו לאחר כהונה בת שבע שנים, הזניקה קדימה את המירוץ אחר מחליף ראוי, שייקח את המושכות בענקית המיחשוב.

לאנשים ומחשבים נודע כי בשלב זה, החיפוש אחר המינוי נעשה באופן פנימי, בין מנהלי החטיבות והסמנכ"לים של הסניף הישראלי של HP. כך, הועלו שמותיהם של ריקי אביב, מנהלת חטיבת HP Enterprise Services (לשעבר EDS), המספקת שירותי מיקור חוץ בחברה; של ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן, לשעבר מנהל מגזר ציבורי ומנהל אגף מוצרים בחברה; אריק יפה, מנהל חטיבת מוצרים עסקיים; ומשה בראונר, לשעבר מנכ"ל EMC ישראל וכיום מנהל חטיבת האחסון ב-HP ישראל.

ריקי אביב, מנהלת חטיבת השירותים הארגוניים ב-HP ישראל

אם יוחלט בהנהלת HP באירופה כי המועמד למנכ"ל החברה בישראל יהיה חיצוני ולא פנימי, יפנו ל-"ציידי ראשים". באופן טבעי, לתאגידי IT גדולים יש נטייה למנות את מספר 2 אחרי עזיבת המנכ"ל. כך היה בעבר בקולה אחד המועמדים לרשת את מאיר ניסנסון, ששימש מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל שנים רבות. בקולה החליט שלא להמתין, והגיע ל-HP ישראל ב-2006, חמישה חודשים לאחר שהודח המנכ"ל הקודם על רקע פרשת השיווק האפור. במסגרת זו שלחה החברה לארץ צוות חקירה, ולאחר בדיקה פרשו מהחברה מספר בכירים, כולל המנכ"ל גיל רוזנפלד. עד הגיעו לתפקיד זה כיהן בקולה כמנכ"ל זרוע השירותים של יבמ בישראל – IGS.

עם עזיבתו של בקולה, רווחו הרחשים כי מחליפו של ניסנסון יהיה אחד מהשניים: יצחק (במבי) במבג'י – מנהל החטיבה לשירותים טכנולוגיים ביבמ, או גיא הדרי – סמנכ"ל מכירות בחברה. אלא שאז נודע כי את מקומו של ניסנסון כמנכ"ל ימלא ריק קפלן, סגן נשיא ביבמ העולמית. חודשים ספורים לאחר מכן הדרי מונה לסגן נשיא ומנמ"ר טבע.

באורקל (Orcale) ישראל, משה חורב מוביל את הסניף הישראלי זה 16 שנים, עם צוות קבוע ונאמן ביותר. למרות זאת, סביר שיפנו לפחות לשני סגניו הוותיקים יותר, יובל סברוני, סמנכ"ל מכירות בכיר לבתי תוכנה ויצואני OEM ולעוזי נבון, סמנכ"ל מכירות לארגונים. תרחיש נוסף עם סיכויים נמוכים יותר הוא שיפנו לאלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ליישומים.

ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל. צילום: קובי קנטורבמיקרוסופט (Microsoft) ישראל, ינסו את מזלם "ציידי הראשים" אצל שני מנהלי האגפים של דני ימין המנכ"ל: עופר רחום, סמנכ"ל חטיבת לקוחות ושותפי EPG) Enterprise), ושרון לוביץ, סמנכ"ל חטיבת הלקוחות הקטנים והבינוניים. אלא שהשניים אינם "בשלים" מספיק לתפקיד הבכיר. לאורן דרור, שמונה לפני יותר משנתיים לדירקטור בכיר ולמנהל ערוץ מפעילים (שירותי תקשורת) באזור MEA (המזרח התיכון ואפריקה) בארגון החדש אותו הקימה מיקרוסופט – יש סיכויים גבוהים יותר. לפני תפקידו זה שימש דרור כמנהל חטיבת שותפי המיחשוב הארגוני, EPG.

עוד שמות שהוזכרו הם זה של האלוף (מיל') אודי שני, עד לא מכבר מנכ"ל משרד הביטחון ובעברו ראש אגף התיקשוב בצבא; ואפי קוטק, שסיים את תפקיד נשיא נס ישראל במאי השנה.

לא מן הנמנע כי "ציידי הראשים" יפנו למוטי גוטמן, המוביל את מטריקס בהצלחה יתרה זה 12 שנים, אך הרווחיות שלה הולכת ונשחקת. נשאלת השאלה האם גוטמן ייקח על עצמו אתגר חדש, של ניהול סניף מקומי של ענקית IT, אלא שיהיה עליו להסכים או להתרגל לירידה דרסטית במשכורתו לעומת המיליונים אותם הוא מקבל מדי שנה במטריקס.

אריק יפה, מנהל חטיבת המוצרים העסקיים ב-HP ישראל. צילום: ניב קנטורהשקעות מסיביות בישראל
בישראל מיוצגת החברה מ-1957. בשנת 1998 הוקמה HP ישראל כחברה-בת בבעלות מלאה של החברה העולמית, שמעסיקה כ-320 אלף עובדים ב-178 מדינות, בהם כ-6,500 בישראל.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כ-6 מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות – כשהגדולות הן סאיטקס, אינדיגו ומרקורי. HP היא המשקיעה הזרה השנייה בגודלה בתעשיית ה-IT הישראלית. ישראל היא המדינה השביעית בגודלה באירופה מבחינת מספר עובדי HP.

זאת ועוד, ישראל היא מרכז עולמי של הדפוס הדיגיטלי (HP/Indigo, HP Scitex הכוללת גם את נור). בארץ יש ל-HP ארבעה אתרי ייצור: קרית גת, אשקלון, לוד וקיסריה. ארגון המכירות, השירות והשיווק של HP בישראל ממוקם ברעננה. הוא כולל את חטיבת פתרונות עסקיים (EB), חטיבת מיחשוב אישי (PSG), וחטיבת הדמיה והדפסה (IPG).

משה בראונר, מנהל חטיבת האחסון של HP ישראלפעילות נוספת היא מרכז פיתוח התוכנה HP Software R&D (שנבנה על בסיס רכישת מרקורי הישראלית), אשר משמש כמרכז הפיתוח העולמי של חטיבת התוכנה של HP. המרכז ממוקם ביהוד ומעסיק כ-30% מכלל עובדי HP Software בעולם, כאשר ישראל משמשת כמרכז הגדול ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים