רכישת שיא: משתמש קנה 195 אלף יחידות ביטקוין תמורת 150 מיליון דולר

קניית הענק כוללת לא פחות מ-1.6% מכלל המטבעות בשוק ● במקביל, יחידת משטרה בארה"ב נסחטה על ידי האקרים שדרשו את הכופר בביטקוין

מנהלי כספים ארגוניים חווששים מהשקעה בביטקוין

משתמש אנונימי ביצע בסוף השבוע את הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המטבע הווירטואלי – עסקה בשווי כ-150 מיליון דולר. הרוכש קיבל 194,994 מטבעות לחשבונו, בהתאם לשער שפורסם באתר MtGox במעמד העסקה. מדיווחים שונים עולה כי ההעברה בוצעה למחשב בגרמניה.

ההערכה היא שבשוק כולו קיימות כיום כ-12 מיליון יחידות ביטקוין. בחישוב מהיר מדובר בשינוע של לא פחות מ-1.6% מכלל היחידות בשוק בעסקה אחת. עם זאת, כאמור, לא ניתן לדעת מי ביצע את הרכישה הזו, והאם בכלל הייתה העברת כספים אמיתית לצורך הרכישה או בהעברה מחשבון אחד לאחר של אותו אדם או חברה.

האקרים סחטו את המשטרה – בביטקוין
החשאיות הזו נוצלה על ידי פושעי מחשבים במהלך סוף השבוע, כשהדביקו בווירוס את רשת המחשבים של תחנת משטרה מקומית בארצות הברית. ההאקרים הצליחו להדביק את מחשבי יחידת השיטור של העיר סוונסי שבמסצ'וסטס בווירוס בשם CryptoLocker, שמצפין חלק מהקבצים של המחשב ומאפשר גישה אליהם רק עם סיסמה, אותה מקבלים לאחר תשלום כופר. הפורצים האמיצים דרשו במקרה זה רק שתי יחידות ביטקוין, שעלו לתחנה כ-750 דולר.

קצין המשטרה גרגורי ריאן סיפר למגזין הארלד ניוז (The Herald News) כי הווירוס לא נועד לחדור למידע אישי וכי לא נגנב אף לא קובץ אחד עם פרטים שכאלו. עם זאת, הוא הודה כי "הוא כל כך מורכב ומוצלח, שאתה חייב לשלם כפי שביקשו, בביטקוין – מטבע שכלל לא שמענו עליו עד לאותו הרגע".

שער המטבע הווירטואלי, שלא מפסיק לככב בשבועות האחרונים בכותרות העיתונים, ממשיך ברכבת ההרים. לפי אתר הביטקוין הישראלי הוא הגיע היום (א') בבוקר ל-2,798 שקלים ליחידה – עלייה של כ-50% בתוך ימים ספורים.

השתתף בהכנת הידיעה: רועי שושן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודו ברולך

    לפי http://www.bitcoincharts.co.il/ השער של הביטקוין עלה מאז די הרבה אז יכול להיות שהוא הרוויח הבחור הזה.

אירועים קרובים