גוגל: מנגנון ההשלמה האוטומטי לא יקרא יותר לצחי רוזנטל "רמאי"

בית המשפט חייב את ענקית האינטרנט לפצות את רוזנטל, בעל עסק באינטרנט, ב-30 אלף שקלים וכן לשנות את תוצאות ההשלמה האוטמטית במנוע החיפוש, לאחר שהאחרון תבע אותה בגין תוצאות מכפישות ● מדובר בפסיקה ראשונה בישראל ושלישית בעולם בנושא

גוגל (Google) תשלם 30 אלף שקלים לצחי רוזנטל, בעל עסק באינטרנט, שבתוצאה הראשונה שהציע מנגנון ההשלמה האוטומטי של שירות החיפוש נכתב שמו בתוספת המילה רמאי. הסכום נקבע בהסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים ואושר על ידי בית המשפט, מבלי שגוגל מודה בטענותיו של רוזנטל. עוד נקבע בהסכם כי ענקית הרשת תדאג לכך שמנגנון ההשלמה לא יכנה אותו בכינויים מכפישים. אם לא יקוים ההסכם, רוזנטל יוכל להגיש תביעה חדשה נגד ענקית האינטרנט.

בשנה שעברה גילה רוזנטל כי כאשר מקישים בגוגל את שמו, המנגנון האוטומטי של גוגל מציע השלמות חיפוש עם המילים רמאי, נוכל, הונאה וכיוצא באלה. הוא הגיש תביעה נגד החברה באמצעות משרד עורכי הדין גיא אופיר, המתמחה בתביעות נגד חברות ענק שאוספות מידע כגון גוגל ופייסבוק (Facebook). לאחר הגשת התביעה ירדו הביטויים המכפישים.

במהלך הדיונים בבית המשפט הציגו רוזנטל ועורכי דינו כיצד בוצעה מניפולציה של מנגנון ההשלמה האוטומטי, כך שגולשים שמקישים את שמה של השופטת ריבה ניב מקבלים לצד שמה את צמד המילים "קיבלה שוקו". הם ציינו כי באותה המידה יכולות להיות כתובות לצד שמה המילים "קיבלה שוחד" (דבר שכמובן לא היה ולא נברא). עורכי דינו של רוזנטל הציגו בפני השופטת מניפולציה נוספת במסגרתה כשמקישים את שם עורך הדין של גוגל, מנגנון ההשלמה האוטומטי משלים ל-"אוהב נקניקיות".

בהסכם נכתב שלגוגל "אין כל כוונה לנקוט במודע בפעולות שיגרמו להצגת השלמות חזויות מסוימות", כולל אלה שכלולות בתביעה. עוד ציינה החברה בהסכם כי "הופעתן של ההשלמות החזויות… הינה תוצאת פעולתם של מנגנונים ממוחשבים". גוגל אף העמידה לרוזנטל כתובת בישראל לפניותיו, ככל שבעתיד יגלה פרסומים חדשים הפוגעים בו.

זוהי תביעה ראשונה מסוגה המתקבלת בישראל, ושלישית בעולם. עד הסדר זה ואישורו על ידי בית המשפט בארץ ניתנו רק שתי פסיקות דומות בחו"ל – האחת באיטליה והשנייה ביפן.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם אמיץ

    אדם שהלך עד הסוף עם האמת שלו. הוכחה שלא צריך לפחד גם נגד הגדולים ביותר, אם אתה יודע שאתה צודק והאמת איתך, לך איתה עד הסוף!

  2. יניב יחזקאל

    אה מירון אולי תתנתק מהג'ימייל שלך ותנקה קוקיז

  3. יניב יחזקאל

    אצלי כתוב צחי רוזנטל ניצח את גוגל, בהשלמה האוטומטית כשאני כותב את השם שלו. לא מופיע לי רמאי. אבל מה שאני מבין זה שגוגל מתחייבים בהסכם לתת לו איזה ערוץ תקשורת מיוחד שכל מילה שלילית שחוזרת הם יסירו לו אותה, אבל מה עם מפורסמים ובעלי עסקים אחרים? הם צריכים לעשות משהו למען כולם ולא למען אדם אחד שהיה לו האומץ לתבוע אותם.

  4. מירון

    בבדיקה מהיום צחי רוזנטל נשאר רמאי...

אירועים קרובים