אינטל תציע שירותי ייצור מעבדים לחברות צד שלישי

הירידה במכירות ה-PC הביאה את ענקית המעבדים להרחיב את עסקיה בשוק זה, שלחלק גדול מהשחקניות בו אין מפעלי ייצור משלהן ● המנכ"ל בריאן קרזניץ' הצטער על כך שהחברה לא ביצעה את המהלך קודם ● במקביל, חשפה אינטל מערכת על שבב חדשה

אינטל (Intel) מתכוונת להציע את שירותי ייצור המעבדים שלה לחברות נוספות ולהגדיל את עסקיה בשוק זה, בו כיום גדול יחסית מספר יצרניות המעבדים ומערכות העל שבב שאינן בעלות מפעלי ייצור (Fabless) משלהן. מדובר באסטרטגיה אותה התווה המנכ"ל החדש של החברה, בריאן קרזניץ', לאור המספר ההולך וקטן של מחשבי ה-PC שנמכרים לעומת הצורך ההולך וגדל במערכות על שבב לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

לקראת סוף השנה שעברה אישרה אינטל בפעם הראשונה שהיא מציעה שירותי ייצור שבבים ללקוחות צד שלישי, תוך שימוש ביכולות הייצור שלה ב-22 ננו-מטר, שעדיין נחשבות למובילות בתחום. עד אז שמרה החברה את כל יכולת הייצור של המפעלים שלה לטובת ייצור מעבדי x86 עבור שוק ה-PC. אולם, התחרות הקשה בשוק המכשירים הניידים הובילה אותה להחלטה שיש לשנות את הגישה. זה קרה במקביל להחלטה של AMD, היריבה הגדולה של אינטל בתחום ייצור מעבדי ה-x86, לפתוח את המפעלים שלה לייצור מעבדים של חברות אחרות.

קרזניץ" אמר בסוף השבוע בישיבה השנתית שמקיימת אינטל עם אנליסטים כי "הפכנו לצרי אופקים. התמקדנו במה שהיה המוצר הכי טוב שלנו במקום ללכת בכיוון אליו צועד השוק".

השינוי הזה הוא לא היחיד שעוברת החברה במטרה להגדיל את ההכנסות שלה, לאור הירידה לביקוש במעבדי PC. אינטל חשפה כי היא מפתחת מערכת על שבב חדשה, תחת שם הקוד SoFIA, שתשלב ליבות אטום עם שבב תקשורת שמציעה אינפינאון (Infineon) ומגיעה עם חיבור דור שלישי, Wi-Fi ,FM, בלוטות' (Bluetooth) ו-GPS. מדובר בשבב שאינטל הציעה בדרך כלל הציעה ליצרניות שבונות מעבדים המבוססים על הטכנולוגיה של ARM. כמו כן, ייתכן מאוד שמערכות העל שבב החדשות הללו ייוצרו בכלל במפעל צד שלישי.

אינטל עוברת שורה של שינויים לאור מצבה החדש בשוק והצעדים הללו מוכיחים את זה. עם זאת, קשה לצפות שהיא תהפוך ליצרנית שמציעה את שירותי הייצור שלה לחברות הזולות בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים