מארק צוקרברג: ארצות הברית "פישלה בגדול" בפרשת הריגול

"בכנות, אני חושב שהם ממשיכים לפשל מבחינות מסוימות ואני מקווה שהם יפעלו בעתיד בשקיפות רבה יותר", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק ● הוא הכחיש כי הרשת החברתית העניקה לממשל האמריקני גישה חופשית למידע שבשרתיה

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), סבור שארצות הברית "פישלה בגדול" בתוכניות הריגול שנחשפו באחרונה וספגו ביקורת עקב הפגיעה בפרטיות האזרחים.

"אני מאמין שצריך להגיע לאיזון, לעשות את הדברים הנחוצים מצד אחד ולהבהיר לאנשים מה עושים מצד שני", אמר צוקרברג בראיון ששודר בתוכנית "השבוע" של רשת ABC. "הממשל פישל בגדול במקרה זה. בכנות, אני חושב שאנשיו ממשיכים לפשל מבחינות מסוימות ואני מקווה שהם יפעלו בעתיד בשקיפות רבה יותר".

בחודש יוני, בעקבות ההדלפות של אדוארד סנואודן, הכחיש צוקרברג נחרצות שפייסבוק העניקה לממשל האמריקני גישה חופשית למידע שבשרתיה. "אילו היינו מקבלים דרישה כזאת, היינו מתנגדים לה בכל תוקף", אמר בזמנו.

בנושא אחר, צוקרברג גילה בראיון הנוכחי הבנה לאתגרים שעמם מתמודדים באתר HealthCare.gov, בו אמורים אזרחי ארצות הברית להירשם לתוכניות הבריאות החדשות של ממשל אובמה. עקב תקלות טכניות רבות, התוכניות החדשות מתקשות לצאת לדרך. "מה לעשות, לפעמים דברים לא פועלים בדיוק כמתוכנן", אמר. "אין ספק שעשינו טעויות רבות ודברים לא תמיד פעלו כפי שרצינו. חייבים להמשיך ולהתמקד בהקמת השירות הנכון לטווח הארוך".

צוקרברג קרא בנוסף לשינויים במדיניות ההגירה של ארצות הברית. הוא אמר ביחס לדיווחים על כך שבארצות הברית שוהים 11 מיליון בני אדם שאינם מופיעים ברשומות כי "קיימות הנחות שגויות רבות". "רבים מהם הגיעו רק כי הם רוצים לעבוד", אמר. "הם רוצים לסייע למשפחות שלהם ולתרום. אנחנו חייבים לאפשר להם לעשות את זה, גם באמצעות מסלול לשהייה חוקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים