תוכן שיווקי

אלי כהן, ConnectIT: "התפתחות מגזרי תשתיות האנרגיה והמים תיצור גידול בביקוש לפתרונות בילינג חכמים המותאמים לפלח שוק זה"

25/11/2013 11:59

"מגזרי תשתיות האנרגיה והמים, שכוללים ספקיות של חשמל, גז ומים, ואשר גם נקראים בעולם utilities, מצויים היום ערב שינוי אבולוציוני. למעשה, אנו צופים כי מגזרים אלו יעברו שינוי דומה לזה שעבר על שוק הטלקום לפני 20 שנה עם הפריצה של חברות הסלולר. בתחום החשמל תחנות כוח פרטיות נכנסות לשוק ייצור החשמל, לצד התרחבותן של ספקיות חשמל מאנרגיה סולרית. בתחום הגז שילוב תגליות הגז מהים התיכון במשק ישנה את שוק האנרגיה המקומי מקצה לקצה. גם תחום המים משתנה עם כניסת מפעלי התפלת המים, שכבר השנה יספקו כמחצית מתצרוכת מי השתייה של ישראל. לשינויים אלו של השוק יתווספו גם שינויים טכנולוגיים, שיתמכו בהתפתחות העסקית של מגזרי תשתיות האנרגיה והמים, אחד המרכזיים שבהם יהיה שילוב של פתרונות בילינג (Billing) חכמים המותאמים לדרישות פלח שוק זה", כך אמר אלי כהן, בעלים ומנכ"ל חברת הייעוץ והאינטגרציה ConnectIT, בראיון שעוסק בכניסת פתרונות הבילינג למגזרי תשתיות האנרגיה והמים.

ConnectIT הינה חברת ייעוץ ופרויקטים בעלת ניסיון עשיר בארץ ובעולם. החברה ביצעה פרויקטים ב-8 מדינות, ובעשרות ארגונים עולמיים, ביניהם מפעילי תקשורת גדולים, חברות טלקום והייטק. החברה מתמחה במתן שירותי ייעוץ לארגוני אנטרפרייז בתהליכים של בחירת פלטפורמה טכנולוגית, ליווי מכרזים, ובחירת ספק – בדגש על תחומי האפליקציות, כגון: בילינג ו-CRM. לאלי כהן, מנכ"ל החברה, ניסיון של למעלה מ-15 שנים בניהול מערכי IT, והוא נחשב כמומחה בעולם הבילינג, תחום אותו ניהל והוביל בעבר בחברת אורנג' ישראל.

אלי, מה האתגרים של תעשיית ה-utilities ואיך משתלבים בשינוי פתרונות בילינג?
השינויים שאנחנו רואים בשוק המקומי הם נגזרת של שינויים בקנה מידה גדול הרבה יותר שעוברת התעשייה העולמית. אנחנו רואים בעולם התפתחות של רשתות חכמות (smart grid), שמאפשרת אופטימיזציה וניהול מרכזי של רשתות החשמל, מים וגז. אנחנו רואים התפתחות חברות פרטיות וייצור עצמי של בתי אב, שמייצרים חשמל בנוסף לחברת החשמל המרכזית. ואנחנו רואים התפתחות צרכנית, שבאה לידי ביטוי בהתפתחות של שירות עצמי (self service), ובדרישה לקבל מהחברות פירוט של החשבון ברזולוציה עמוקה הרבה יותר מזו הניתנת להם כיום על ידי החברות.

כדי לתמוך בטרנדים האלו עליהן להיכנס כבר היום לעבודה של תכנון ובדיקת פתרונות בילינג שיהיו מותאמים להם. פתרונות כאלה נמצאים על המדף, אולם נדרשת כאן התמחות והכרה עמוקה – הן של תחומי הבילינג והן של מגזר ה-utilities – כדי להתאים את הפתרון הנכון שיתאים לצרכי הארגון היום, כמו גם לצרכיו העתידיים.

איך נראית התפתחות תחום הבילינג במגזר ה-utilites ברמה העולמית?
חד משמעית, הכיוון הוא גידול. חברת המחקר העולמית Navigant Research העריכה שמכירות והטמעה של פתרונות בילינג ברמה העולמית בחברות utilities יגדל מ-2.5 מיליארד דולר השנה להיקף של 5.5 מיליארד דולר בשנה בשנת 2020. זה גידול שמחייב הערכות גם של ספקיות הטכנולוגיה, שיצטרכו לבצע את ההתאמה של הפתרונות לדרישות הייחודיות של החברות העוסקות בתשתיות האנרגיה והמים.

לסיכום, האם תוכל לתת דוגמה לסוג זה של שינויים בתחום?
בוודאי. בגרמניה פועלים היום מאות יצרני חשמל גדולים ובינוניים, ועוד כ-2.5 מיליון בתים המצויידים במערכות גג סולריות, שאחראיות בממוצע ל-3 אחוז מסך החשמל המופק בגרמניה. שוק מורכב שכזה ניתן לנהל רק באמצעות פתרונות בילינג חזקים, חכמים ומותאמים לדרישות של התעשייה.

לפרטים נוספים אודות שירותי הייעוץ של ConnectIT וליצירת קשר – לחצו כאן.

אירועים קרובים