Fajoya: האפליקציה שעושה את הרשת החברתית הרבה יותר אישית

אם אתם רוצים לפרסם משהו אישי בפייסבוק, עליכם לחלוק זאת עם כל החברים שלכם על הקיר או לשלוח הודעות פרטיות ● Fajoya מאפשרת לכם ליצור מעגלים של חברים אינטימיים יותר ולשתף את הדברים רק איתם

פרשת רני רהב, שהיא סייד קיק של פרשת אייל גולן והקטינות, העלתה שוב לסדר היום הציבורי סוגיות כמו המקום ומידת ההשפעה של המדיה החדשה, ומידת הפופולריות בפייסבוק (Facebook). רהב הופיע במהלך התגלגלות הפרשה על שמו של הזמר שהוא מיחצ"ן בערוץ 2 וטען שיש לסגור את פייסבוק, מאחר שפרסמו שם את שמו של אותו זמר, בניגוד לצו איסור פרסום. בעקבות טור שיצא נגדו, בטענה שהוא לא מבין את עולם המדיה החדשה, כתב רהב טור תגובה בו נפנף במספרים הגבוהים של האנשים שעשו לייק לדף הפייסבוק שלו, עוקבים אחריו בטוויטר (Twitter) וצופים בתמונות שהוא מפרסם באינסטגרם (Instagram).

מספר החברים/עוקבים אחרי הגולש הפך כבר מזמן להיות סוג של סטטוס חברתי. ככל שיש לך יותר עוקבים אתה יותר במרכז, ככל שעושים לך יותר לייקים אתה יותר "מקובל". בדקתי כמה חברים יש לי כעת בפייסבוק וגיליתי שמצבי לא ממש טוב. אני מצטער להודות שאין לי אפילו 1,000 חברים. לא כל כך רחוק משם, אבל לא מגיע.

אלא שהכמות לא מעניינת אותי. מה שכן מעניין אותי הוא שאין לי, ולכל אחד מאתנו, יכולת לבדוק עד הסוף מי מהם חבר אמיתי ומי מהם חבר פייסבוק בלבד. עם מי אני יכול רק לשחק (אני משחק עם הרבה חברים בפייסבוק) ולמי אני יכול לפנות עם שאלות ובעיות אישיות. להבדיל מגוגל פלוס (+Google), הרשת של מארק צוקרברג לא מאפשרת להגדיר מעגלים שאפשר לשלוח הודעות מסוימות רק אליהם, כך שכשאנחנו משתפים בה משהו, אנחנו צריכים לחלוק אותו עם כל החברים שלנו. לפחות. האפשרות היחידה לשלוח בפייסבוק משהו לקבוצה מסוימת של חברים, או לאחד בודד, היא דרך ההודעות הפרטיות. צריך לשלוח אליהם את ההודעות פרטנית, אחד אחרי השני, או להגדיר אותם במפורש בהודעה.

יזמים ישראליים ופיניים עלו על הבעיה ופיתחו כלי חיצוני שמאפשר להשתמש בפייסבוק לצרכים אישיים באמת וליצור מגע עם האנשים הכי חשובים מרשימת החברים. Fajoya מאפשרת לכם ליצור מעגל של חברים, או, כפי שמגדירים זאת המפתחים, לבנות מעגל של אנשים שאתם באמת ובתמים יכולים לסמוך עליהם. המטרה היא לאפשר לכם להפנות בקשות ועניינים אישיים לקבוצה, מתוך הבנה שחבריה הם האנשים שאתם יכולים לקבל מהם תשובות שבחלקן מבוססות על כך שהם מכירים אתכם, יודעים מה הצרכים שלכם והכי חשוב – רוצים לעזור.

האפליקציה כוללת תזרים שמציג את הבקשות שהפנו חברי הקבוצה. כאן לקחו המפתחים משהו דווקא מטוויטר: האורך המקסימלי של כל בקשה הוא 140 תווים בלבד. ניתן להפנות לקבוצה כל בקשה: להתייעץ איך לקרוא לגור החתולים שמצאתם, לשאול לגבי בעיה שיש לילד בבית הספר או לבקש עצות בעניינים אינטימיים. המשתמשים יכולים לעקוב אחרי ההתקדמות בדיונים באמצעות בחירת נושא ולחיצה על הדגל שבתפריט. כך ניתן לעקוב אחרי כל התשובות שנתנו החברים באותו עניין, להגיב אליהן ולפתח מהן נושא חדש, אם מרגישים שצריך.

בעצם, Fajoya לא רק משרתת את משתמשי פייסבוק, אלא יוצרת מתוך רשימת החברים שלכם בה רשת חברתית אישית יותר. היא אמנם מתבססת על רשימת חברי הפייסבוק שלכם, אבל מאפשרת לבחור בפינצטה של ממש את אלה שאתם מחוברים אליהם בנימי נפשכם, או חושבים שיש לכך פוטנציאל. אלה שאתם מעדיפים לחשוף רק בפניהם דברים שאתם מפרסמים כיום על הקיר שלכם, לעיני כל.

Fajoya זמינה בינתיים רק לאנדרואיד (Android), אבל מפתחיה מבטיחים להוציא בקרוב גרסה גם למכשירי אפל (Apple).

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים