תוכן שיווקי

פוני ארביב, מטריקס: "בעשור האחרון חוללנו כאן מהפכה באופן שבו הארגונים הגדולים במשק תופסים את הקוד הפתוח"

26/11/2013 11:27

"בפברואר 2004 הכרזנו על קבלת הנציגות של רד-האט בישראל. כאשר התחלנו, נושא שילוב מערכות קוד פתוח ביישומים קריטיים בארגונים נראה בגדר חזון רחוק. בזכות הפתרונות של רד-האט ותפיסת החדשנות שלה, יחד עם סיירת המומחים בקבוצת הקוד הפתוח של מטריקס, השתלבו מהר מאוד פתרונות רד-האט בארגונים הגדולים והמובילים במשק", דברים אלו אומר פוני ארביב, מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, לרגל הכנס "רד-האט פיצה וטכנולוגיה" ה-15, שנערך היום (ג'), 26 בנובמבר, בסינמה סיטי בגלילות.

כיצד הצלחתם לשנות תפיסות בארגונים?
"בתחילת הפעילות ראינו כי הלקוחות מוכנים להשתמש בקוד פתוח במערכות פריפריאליות ולא במערכות הליבה. התחלנו להסב מערכות ליבה כ-CRM ו-ERP שהיו באחריות מטריקס ממערכות הפעלה קנייניות לשרתים מבוססי רד-האט – הלקוח קיבל תמיכה מלאה לכלל המערכת ממטריקס.

לאחר שבירת מחסום ההססנות לשימוש בשרתי רד-האט במערכות ליבה נוצר לאורך השנים מצב בו כל שרת חדש הנדרש על ידי הארגונים בישראל השאלה הראשונה היא האם יש סיבה שהשרת לא יהיה שרת לינוקס, תופעה זאת מתרחבת בכל המגזרים: הפיננסים, טלקו, תעשיה וביטחון".

במהלך שנות פעילותה הוכיחה רד-האט פעם אחר פעם כי גישת הקוד הפתוח מייצרת פתרונות חסכוניים, אמינים ועתירי ביצועים. רד-האט היא כיום הספק הגדול בעולם של פתרונות קוד פתוח לארגונים. מנהלי מערכות מידע בארגונים סומכים על הביצועים, הבטיחות והפונקציונליות שמספקים הפתרונות של החברה. אנו מייצגים את רד-האט באופן בלעדי בישראל כבר עשור. השותפות בין שתי החברות היא הרבה יותר מיחסי מפיץ-ונדור רגילים. מדובר במחוייבות הדדית להצלחה. הקשר שלנו עם רד-האט הוא עמוק הרבה יותר והלקוחות שלנו מרוויחים מכך ובוטחים בנו. אם זה בזכות הקשר הישיר שלנו למערך התמיכה והשירות של החברה, המאפשר לנו לקבל תשובות במהירות ולספקם לשותפים בישראל וללקוחות, אם זה באמצעות הקשר למרכז הפיתוח בישראל ואם זה באמצעות הקשר האישי עם הנהלת החברה. המחוייבות ההדדית הביאה להצלחות רבות בארגונים בישראל".

מטריקסמהו ההבדל המהותי שאתה רואה בין קוד פתוח לתוכנה קניינית?
"אנו חיים בעידן של שיתוף. תפיסת הקוד הפתוח היא הוכחה לחוכמת ההמונים. עבודה משותפת של אנשים רבים למען מטרה, דוחפת אותה קדימה. תופעת הקוד הפתוח תומכת גם במחזור של IP, כל מפתח יכול להיבנות מאלגוריתם שפיתחה הקבוצה לפניו. הטיפול ב-Big Data לא היה יכול להתפתח ללא מערכות קוד פתוח. היום כולם מדברים על חכמת המונים, אך מתחילת דרכה זו הדרך של רד-האט וקהילת הקוד הפתוח להצלחות. מודל הפיתוח בקוד פתוח מנצל את הקשרים החברתיים ההדוקים בעולם בו אנו חיים, ואת היכולת לשתף ברעיונות ומידע, בכל העולם, בשניות. הרמה הגבוהה של חדשנות שמייצר מודל הפיתוח כולל מהירות,  גמישות, ועמידה בקו אחד עם דרישות הלקוחות בעולם האמיתי".

למי שעוד לא מכיר, מהו מודל התמחור של הפתרונות?
"אנו מציעים ללקוחותינו היצע של מוצרים ושירותים על בסיס מנוי שנתי. במודל של מנוי אין עלויות מוקדמות כבדות עבור רישוי, אין הסכם אחזקה נפרד, אין הגבלה על תמיכה, אין עלויות שדרוג, אין עמלות נסתרות. לקוחותינו מקבלים את הפתרונות של רד-האט עם אפשרות לשימוש בטכנולוגיה הטובה ביותר לצד שירותים, אבטחת מידע, שירות ותמיכה, תכנון ובקרת איכות – הנדרשים למחלקות IT. המשמעות היא שמוצרי רד-האט הם נוחים לתקצוב וקלים לרכישה".

אירועים קרובים