תוכן שיווקי

אודי לפיד, מנכ"ל אפריקוט: "חברות מכל המגזרים במשק בזבזו בשנה האחרונה עשרות מיליוני שקלים מעבר למה שהיו מקציבים אם היו מאמצים טכנולוגיות חדשות"

26/11/2013 14:04

"חברות מכל המגזרים במשק בזבזו בשנה האחרונה עשרות מיליוני שקלים מעבר למה שהיו מקציבים אם היו מאמצים טכנולוגיות חדשות בתחומי ה-IT ורישוי תוכנה רזה בהתאם. רישוי תוכנה בארגונים ובחברות עסקיות מהווה נתח משמעותי מהוצאות ה-IT השנתיות, וכאשר מטמיעים טכנולוגיות חדשות בארגון חייבים לקחת בחשבון את עלויות הרישוי. כך אומר אודי לפיד, מנכ"ל אפריקוט. יחד עם שחר לסרי ויפעת סעדה, הקימו השלושה את אפריקוט לפני 4 שנים ומאז הם לא מפסיקים לרוץ קדימה ולהוביל בהצלחה פרויקטי תשתיות מיחשוב ורישוי תוכנה בתחום ה-IT.

ספרו בבקשה על החברה.
שחר: הקמנו את אפריקוט בשנת 2009 כחברת בוטיק, המתמחה בתחום שירותי טכנולוגיות המידע (IT). אפריקוט מציעה ללקוחותיה פתרונות מקצה לקצה, החל מתהליך תכנון רישוי התוכנה, דרך ביצוע פרויקטי ה-IT ועד תמיכה שוטפת במערכות ובמשתמשים. אנחנו מתמחים בתחום ניהול נכסי התוכנה והחומרה בארגון, ומבצעים פרויקטים חדשניים בעולם תשתיות המידע, כולל פרויקטי מיחשוב ענן, פתרונות אחסון וגיבוי, הקמת רשתות תקשורת, ייעוץ בהטמעה ובאינטגרציה בסביבות מורכבות, פתרונות אבטחת מידע ועוד.

היכן באה לידי ביטוי המומחיות שלכם בניהול נכסי התוכנה ורישוי התוכנה והחומרה בארגונים?
אודי: רישוי תוכנה בארגונים ובחברות עסקיות מהווה נתח משמעותי מהוצאות ה-IT השנתיות. על מנת להתייעל ולחסוך יש לבחון האם כל התוכנות שיש בארגון חוקיות ולא פיראטיות, האם הארגון ממשיך לשלם על רישיונות של עובדים שעזבו וכן האם הוא משלם על עשרות ומאות רישיונות ללא צורך. רישוי תוכנה בארגונים ובחברות עסקיות מהווה נתח משמעותי מהוצאות ה-IT השנתיות של הארגון, ועומד על כ-17% עד 20% מהתקציב. הוצאות אלו אופייניות למגוון רחב של ארגונים, החל מעסק קטן של 20 מחשבים, דרך חברות בינוניות של 150-100 מחשבים וכלה בחברות וארגונים של מאות ואלפי משתמשי מחשב. ההערכות מדברות על הוצאות של 150 אלף ל-250 אלף שקלים לשלוש שנים על רישוי תוכנה ממגוון יצרנים בארגון עם 50 משתמשי מחשב. במסגרת שירותי רישוי תוכנה לעסקים אנו מתמחים בהתאמת תוכניות הרישוי של מיקרוסופט (כגון הסכמי OPEN ,OVS, ענן 365 ועוד) למגוון מוצרי מיקרוסופט הנדרשים בעסק.

יפעת: "באפריקוט אנחנו מתמחים במתן שירותי ייעוץ והטמעת פתרונות IT וכן מכירת תוכנה ללקוחות עסקיים. מטרתנו היא לעזור לחברות ולארגונים, בתכנון, ניהול ויישום טכנולוגיות מתקדמות תוך מציאת מודל רישוי התוכנה היעיל והחסכוני עבורם. בנוסף לייעוץ ומכירת רישוי תוכנה אחת ההתמחויות העיקריות שלנו הינה הטמעת פתרונות גיבוי ו-DR (המשכיות עסקית) המותאמים לצרכי הלקוח באופן יצירתי ובעלויות אטרקטיביות במיוחד. אנחנו מאפיינים לכל לקוח את הסביבה המתאימה לו ובונים פתרון מקיף בהתאם לתקציב. נתקלנו ביותר ויותר לקוחות שוויתרו או דחו הטמעת מערכת גיבוי ו-DR בגלל תיקצוב גבוה מדי, ובאמצעות אפיון יצירתי ומדויק סייענו להם לבנות מערך גיבוי ו-DR מקיף ולהחזיר נושא קריטי זה לראש סדר העדיפויות. חשוב לציין שאנו מקפידים על שירות מקצועי ואובייקטיבי, המתבסס על ניסיון רב שנצבר במשך שנים בתחום התוכנה והחומרה.

מה הערך המוסף שלכם כחברת בוטיק?
שחר: השילוב של הניסיון רב השנים של הצוות המוביל שלנו, יחד עם העובדה שאנחנו מייצגים את יצרני תוכנה וחומרה מהמובילים בעולם, מאפשר לנו להציע ללקוחותינו ייעוץ מקצועי במציאת פתרון ה-IT המתאים ביותר לארגונם ובהתאם לכך להטמיע עבורם את מודל הרישוי הנכון והמתאים ביותר. אני מאמין כי הערך המוסף שלנו הוא בעיקר בנסיון הרב של כולנו במגוון פרויקטי אפיון והטמעה, בהם היינו מעורבים במהלך השנים האחרונות. במסגרת זו אנחנו יודעים להעניק ללקוחותינו ייעוץ מקצה לקצה ולסייע להם בהשלמת פרוייקטי מיחשוב פשוטים או מורכבים, שבדרך כלל כפופים למסגרת תקציבית מוגדרת. תהליכים אלו מביאים ללקוחותינו ערך רב ומסייעים רבות בהשגת מטרותיהם העסקיות.

אירועים קרובים