Power Tune App: האפליקציה שתחזיר לכם את השליטה במכשיר

מרגישים שאתם לא יודעים מה קורה במכשיר הנייד שלכם? לא יודעים אילו אפליקציות כדאי למחוק כשמגלים שאין בו מספיק מקום? Power Tune App תעשה לכם סדר

האם אתם מרגישים לפעמים איבוד שליטה בטלפון או בטאבלט שלכם? חשים פתאום שמרוב אפליקציות ו-ווידג'טים שהותקנו במכשיר אתם לא יודעים מה מפעיל את מה ומדוע שוב אין מקום להתקין משהו חדש? האם אתם מאלה ששעות ספורות בלבד אחרי טעינת המכשיר צריכים להטעין אותו שוב?

אני בטוח שכל אחד מכם עבר לפחות אחת מהחוויות הללו מאז שרכש את הטלפון החכם או הטאבלט שלו, במיוחד אם מדובר במכשיר אנדרואיד (Android). רוב האפליקציות המיועדות למערכת ההפעלה של גוגל (Google), ואפילו הטובות שבהן, מוצעות קודם כל בחינם. מכיוון שכך, לא מפתיע שגם האפליקציה שמנסה להחזיר לידיכם את השליטה על סביבת המיחשוב הניידת שלכם, Power Tune App מבית Bitdefender, ניתנת להורדה ללא תשלום.

המסך הראשי של האפליקציה מציג כמה אופציות לשליטה במכשיר. אם אתם יכולים להעביר בחינם נתונים בנפח מוגבל בלבד, רק אחת מאותן אופציות, Data Meter, תהיה חשובה לכם. אם זה המצב, אתם יכולים להפעיל אותה על ידי הזזת המתג לצד Set up data meter למצב פעיל. בחלון שיופיע אפשר לספק את הנתונים הנדרשים, כגון כמות המגה-בייטים שעומדת לרשותכם, למשך איזו תקופה ומתי היא מתחילה. אפשר גם לקבוע לבטל את האפשרות להשתמש בהעברת נתונים סלולרית אם החשבון קרוב לקיצו. האפשרות הזאת טובה לאלה שמהירות הגלישה שלהם איטית, אולם לא רק. באותו המסך מוצג גרף שימוש, כך שתוכלו לדעת מה מצבכם בפועל.

לחיצה על Clean up במסך הראשי מנקה קבצים מיותרים ממערכת האחסון. ניתן לבחור האם לעשות זאת בזיכרון האחסון הראשי של המכשיר, בכרטיס הזיכרון או בשניהם. הפעולות שניתן לבחור במסך הזה כוללות מציאת קבצי מוזיקה, למשל, קבצים כפולים, איתור קצבי רישום שנשמרים במכשיר בעת ביצוע פעולות כמו התקנה או תקלות, מציאת תיקיות ריקות שנותרות מאחור לאחר מחיקת אפליקציות ועוד. מבצעים את הבדיקה על ידי לחיצה על הכפתור Check. לאחריה מוצגת לכם רשימה של קבצים מתאימים שאפשר למחוק, אם קיימים. ניתן לבחור אילו מהם למחוק ידנית או לבחור את כל הקבצים המופיעים.

אפשרות נוספת שקיימת במסך הזה היא ניקוי זיכרון מטמון באופן אוטומטי. כדי לעשות זאת צריך להזיז את המצג לצד Schedule cache cleaner למצב On ולבחור את הזמן לביצוע הפעולה (פעם ב-12 שעות, ביום או בשבוע). מאותו הרגע האפליקציה תדאג לנקות את זיכרון המטמון כדי שלא "יצמח" יותר מדי ויגרום לבעיות בנפח האחסון הפנוי. האפשרות השלישית במסך הראשי היא זו שדורשת כנראה את מרב תשומת הלב כי היא קשורה למשך זמן העבודה של המכשיר, תוך תקיפת הבעיה מכמה זוויות. הקטגוריות השונות לטיפול נגישות דרך סיבוב גלגלת בקצה העליון של המסך, שבמרכזה מוצגת הערכה כמה זמן עבודה נותר למכשיר.

תחת Device Options תמצאו את ההגדרות הרגילות יותר של כל מכשיר אנדרואיד, אלה שברוב הטלפונים נגישות על ידי גרירת אצבעות מהחלק העליון של המסך: למשל, האם להפעיל או לכבות את חיבור הבלוטות' (Bluetooth)? האם להפוך את המסך לכהה יותר אם חולף זמן ללא לשימוש, או שמא לכבות אותו בכלל? והאם להשתמש בקולות משוב? תחת RAM ו-CPU מוצגות כל האפליקציות הפעילות במכשיר באותו הרגע כשכל אחת, מעבר לזיכרון שנדרש כדי לשמור על מצבה הנוכחי, גם תורמת במעט לצריכת הכוח של המכשיר. ביטול הפעולה על ידי לחיצה על כפתור ה-End יחסוך בשני המקרים.

הכפתור Economy options מציג כמה אפשרויות כלליות יותר, למשל הפעלת מצב חסכון בסוללה בשעות הלילה, כשהמשתמש קובע את השעות ביניהן זה יתרחש, והגדרת זמן טיסה. כמו כן, ניתן להפעיל את מצב החיסכון בסוללה כשזו יורדת מתחת ל-30%.

לסיכום, Power Tune Up לא מציעה אפשרויות שהמשתמש לא יכול להגיע אליהן לבד, אבל היא מציגה את כולן במקום מרוכז אחד. מדובר באפליקציה קלה לשימוש ואפילו אלגנטית למראה.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים