מוטי הדס, מטריקס: "היקף יישומי רד-האט בישראל גדול מזה שבעולם"

"בכל מקום בו יש חשמל ודמוקרטיה, המסמלים את החופש – יש קוד פתוח. הוא חי, בועט, הולך ומתקדם. הקוד הפתוח מאפשר לרעיונות הטובים ביותר לנצח", אמר הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח במטריקס, במסגרת המפגש ה-15 של "רד-האט פיצה וטכנולוגיה" ● הושקה בישראל גרסה 3.0 של פלטפורמת ניהול הענן Redhat CloudForms

"30% מהשרתים בארגוני האנטרפרייז בעולם הם לינוקס (Linux), כאשר 80% מהם הם של רד-האט (Red Hat). בישראל כ-94% מיישומי לינוקס בארגוני אנטרפרייז הם של רד-האט", כך אמר מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות תוכנה וקוד פתוח במטריקס.

הדס פתח את המפגש ה-15 במספר של "רד-האט פיצה וטכנולוגיה", אותו ערכו מטריקס ורד-האט ישראל אמש (ג') בסינמה סיטי בגלילות, בהשתתפות 700 מומחי קוד פתוח ותשתיות. באירוע הושקה בישראל גרסה 3.0 של פלטפורמת ניהול ענן של רד האט, Redhat CloudForms.

לדברי הדס, "בכל מקום בו יש חשמל ודמוקרטיה, המסמלים את החופש – יש קוד פתוח. הוא חי, בועט, הולך ומתקדם. על פי חברת המחקר IDC, כ-85% מארגוני האנטרפרייז בעולם מיישמים קוד פתוח. השילוב של חופש ושיתופיות יוצר קרקע פורייה לחדשנות. מול המודל הקנייני – הקוד הפתוח מאפשר לרעיונות הטובים ביותר לנצח".

רד-האט, אמר הדס, מונה 6,300 עובדים, לה 70 סניפים בעולם, לרבות סניף בישראל ומרכז מו"פ מבוסס רכישה של חברה ישראלית, העוסק בווירטואליזציה. שווי השוק שלה עומד על 11 מיליארד דולר והיא מצויה בצמיחה 45 רבעונים ברציפות. ב-2012 חצתה את רף מיליארד הדולרים במכירות.

בעולם, אמר הדס, יש יותר מ-100 אלף פרויקטי קוד פתוח, המאפשרים לארגוני האנטרפרייז לעשות שימוש מושכל במודל הנגיש. גרסת הלינוקס המסחרי של רד-האט, ציין הדס, חוגגת עשור ומאפשר שימוש בקוד פתוח שעבר בדיקות, אינטגרציה, אבטחת מידע תמיכה והגנה משפטית.

הלינוקס והקוד הפתוח, אמר הדס, עונה על מצוקת המנמ"רים, אשר נדרשים לתת יותר (שירותי IT) בפחות (תקציבים). כך, ציין, בשנות המשבר הכלכלי הגדול, 2009-2008, היקף הפעילות העסקית של החברה היה מצוי בגידול – במנוגד לכלל המשק. "מנמ"רים הבינו שקוד פתוח משמעו חיסכון בהוצאות ה-IT", הסביר.

"רד-האט זה לא רק לינוקס", אמר הדס והוסיף, כי לחברה פתרונות גם לעולמות הווירטואליזציה והתוווכה, מבוססי JBoss ואחסון. הוא סיים בציינו כי מטריקס מייצגת את רד-האט מזה עשור, עובדת עם 15 שותפים עסקיים, יש לה כ-700 לקוחות בישראל ומוציאה דרך ג'ון ברייס, חטיבת ההדרכה של מטריקס, כ-200 מהנדסי רד-האט מדי שנה.

שימוש בקוד פתוח ליישומי ליבה קריטיים
דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט לישראל, יוון וקפריסין, אמר כי הלינוקס קיים יותר מ-20 שנה. "רד-האט נכנסה לשוק עם מוצר עובד ב-2002 ועברה כברת דרך ארוכה מאז. כיום הגישה של חברות לתחום הלינוקס שונה משמעותית. ארגוני אנטרפרייז משתמשים בקוד פתוח ליישומי ליבה קריטיים".

דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט לישראל, יוון וקפריסיןכך, ציין טולדנו, "50% מתעבורת הנתונים הכספיים בבורסות העולם עוברת במערכות מבוססות רד-האט, יותר ממחצית מהמסחר בכרטיסי טיסה בעולם נעשה על גבי מערכות מבוססות רד-האט, והיד עוד נטויה. החברה הופכת להיות סטנדרט בתעשייה, אימוץ מערכות לינוקס הפך למונח שגור". לדבריו, בתוך שני עשורים "צמח מספר המנהלים העסקיים המכירים בחשיבות ה-IT – מ-31% ל-65%. באותה תקופה, 67% מהארגונים בעולם הפחיתו את היקף ההשקעות שלהם במיחשוב. ככלל, 80% ממשאבי ה-IT מוקדשים לתחזוקת המערכות הקיימות".

טולדנו אמר כי בשנים האחרונות חל שינוי בגישה למיחשוב. בעוד שבעבר ה-IT שירת את הלקוח הפנימי בלבד, הרי שכיום ה-IT עובד בארבע תצורות: מספק שירות IT על גבי תשתיות מסורתיות; מספק שירות על גבי ענן פרטי; מספק שירות מהענן הציבורי; וצורך שירותים מהענן הציבורי.

השימוש בלינוקס, סיכם טולדנו, "יכול לשנות מגמות אלה, ולהניב יותר ערך עסקי למנמ"רים ולארגונים. ה-IT עבר שינוי, והוא כבר אינו נגד העסק, אלא עמו. מדובר ב-IT בן כלאיים, שהענן הוא זה המניב את ההתייעלות המיחשובית הנדרשת לתפעולו".

השקה מקומית
באירוע הושקה פלטפורמת ניהול ענן פרטי, ציבורי והיברידי של רד-האט – CloudForms 3.0. פלטפורמת ניהול הענן בגרסתה החדשה מבוססת על מערך תכונות הנובע מרכישת Manage IQ על ידי רד-האט ב-2012.

רועי גולדנברג, יועץ רד-האט בכיר במטריקס, אמר כי "המהדורה החדשה של CloudForms מוסיפה יכולות ניהול ענן בארגונים עבור פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux OpenStack, כמו גם יכולות ניהול מתקדמות עבור שירותי הענן של אמזון (AWS). לדבריו, "OpenStack הוא פרויקט תשתית כשירות, IaaS, למיחשוב ענן, שהחל ביוזמת נאס"א בשנת 2010, ועד סוף שנת 2012 הצטרפו כ-150 חברות שונות למיזם. הפרויקט מפותח כקוד פתוח חופשי לשימוש תחת רישיון אפאצ'י (Apache License). הוא תומך במערכות הפעלה רבות, אך עיקר הפיתוח נעשה תחת לינוקס ועבורה".

CloudForms, סיכם שניצר, "כבר מספקת יכולות ניהול ומיכון חיוניות ברמה ארגונית עבור פלטפורמות תשתית שונות. המהדורה החדשה מרחיבה תמיכה בתכונות אלה לפלטפורמת Red Hat Enterprise Linux OpenStack, מספקת למנהלני ענן ולמפעילים יכולות חדשות לניהול OpenStack, כמו גם היכולת לשלב אותו לתוך סביבות קיימות דרך ניהול מאוחד. הגרסה החדשה מספקת לארגונים מבחר גדול יותר וגמישות בבניית ענני המיחשוב הפרטיים וההיברידיים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים