סין: מיקרוסופט חוסמת את אפשרויות המעקב בסקייפ

הפיקוח הגובר של השלטון המקומי הביא את החברה לשנות נהלים, ומעתה המידע בתוכנה יוצפן ויועבר ישירות אליה

למען החופש: מיקרוסופט (Microsoft) מקשה על מעקב השיחות והמסרים בשירות סקייפ (Skype) בסין לאור הקשחת הפיקוח של הממשל הסיני על האינטרנט. כך דיווחה קבוצת גרייט-פייר (GreatFire) התומכת בחופש הביטוי.

השבוע הודיעה סקייפ כי לאחר שמונה שנים, הגיע לקצו מיזם משותף לה ולקבוצת TOM מהונג קונג, ש-54% מבעלותו היו שייכים למיליארדר מקומי, לי קא-שינג, וכעת היא חברה לשותפה אחרת בסין.

"לאחר בחינה מדוקדקת של הגרסה החדשה של סקייפ, אנו מאמינים שמיקרוסופט הקשיחה את כל ההגבלות על הפיקוח במוצר הסיני שלה", ציינה קבוצת התמיכה. "כל שיחות המשתמשים, המסרים, ומידע ההתחברות לתוכנה הם כעת מוצפנים ומועברים ישירות למיקרוסופט באמצעות HTTPS) פרוטוקול אבטחת שיגור היפרטקסט, פרוטוקול רשת המאפשר העברה בטוחה של מידע באמצעות הצפנה ופיענוח של המידע המשוגר באינטרנט). זהו שינוי כיוון מוחלט מתקופת TOM-סקייפ, כאשר כל המידע עובד על ידי TOM ואוחסן על ידה בשרתים הממוקמים בסין, בלי כל פיקוח על פרטיות המשתמשים", לשון ההודעה של גרייט-פייר.

השותפה החדשה של מיקרוסופט בסין היא Guangming Founder – מיזם משותף בין העיתון הסיני Guangming Daily ו-Founder Group, תאגיד טכנולוגיה סיני שנוסד על ידי אוניברסיטת פקינג.

דובר של מיקרוסופט בסין סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים