ממשל זמין: המדינה גבתה 24 מיליארד שקלים באמצעות שרת התשלומים – עלייה של 30%

"רק 1.5 מיליון מהסכום נגבה דרך מכשירים חכמים, אולם מדובר במגמה שהולכת ומתרחבת", אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין ● לדבריו, המדינה צפויה לפתח בשנה הבאה את פורטל myGov ולהרחיב את כמות המידע שהממשלה משתפת עם הציבור: "אני מעריך שעד השנה הבאה יהיו 30 יישומי מובייל לטובת האזרחים"

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: פלי הנמר

המדינה גבתה השנה באמצעות שרת התשלומים המקוון סכום שיא של 24 מיליארד שקלים – עלייה של 30% לעומת השנה החולפת. כך מסר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין במשרד האוצר.

בן אבי היה הדובר המרכזי במפגש מיוחד של חברי פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך במלון כרמים בקריית ענבים. באירוע, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, השתתפו כמה עשרות מנמ"רים ממשרדי הממשלה, המגזר הציבורי והמוניציפלי. בין הדוברים היו נציגי חברות ספקיות העובדות עם הממשלה וכן יועצים בכירים המלווים את המגזר הממשלתי-ציבורי.

"מודל ממשל זמין בנוי על ארבעה שלבים: מידע, טרנזקציות, אינטראקציה וקישוריות", אמר בן אבי. "ישראל מדורגת במקום ה-16 מבין המדינות המפותחות בדירוג העולמי של ממשל זמין. מטרתנו היא להעמיק את הפעילות בשכבות העליונות של המודל, כלומר – בהרחבת המידע שנשתף עם הציבור, בעיקר בכל נושא הקישוריות".

בדבריו הציג בן אבי את המגמות המרכזיות שמנחות את ממשל זמין בשנים האחרונות וכן את תוכניותיו העתידיות. הוא אמר שממשל זמין צפוי להתמקד בתקופה הקרובה בין היתר בפיתוח אפליקציות למובייל, כחלק מהשירות לאזרח. "מתוך 24 מיליארד השקלים שנגבו דרך שרת התשלומים, רק 1.5 מיליון הגיעו מהמכשירים החכמים, אולם מדובר במגמה ואנחנו עוקבים אחריה", הוסיף. "אין ספק שהיא תהיה על סדר היום שלנו בשנה הבאה". הוא ציין כי יש גידול מתמיד בהורדת אפליקציות שקשורות לפעולות ממשל זמין וכי בשנה האחרונה היו 25 אלף הורדות כאלה.

אמיר פורקוש, סמנכ"ל פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בבינת תקשורת. צילום: פלי הנמרלדברי בן אבי, עד כה העלתה הממשלה 1,700 טפסים מקוונים שמאפשרים לאזרחים לבצע שורה ארוכה של פעולות. במקביל, נעשות פעולות להסבת הטפסים לפלטפורמת המובייל. "אני מעריך שעד השנה הבאה יהיו 30 יישומי מובייל לטובת האזרחים", אמר. הממשלה אף מתכוונת לקדם בשנה הבאה את פורטל myGov, שמאפשר לאזרחים לרכז במקום אחד את כלל הקשר שלהם עם גורמי ממשלה, בצורה מאובטחת ושקופה. "אני מאמין שזאת הפלטפורמה הבאה שכולנו נתקשר באמצעותה עם הממשלה", הוסיף בן אבי.

"האתגר ב-UCC הוא חיבור הנייד לארגון"
אמיר פורקוש
, סמנכ"ל פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בבינת תקשורת, אמר כי "ב-10 השנים האחרונות יש חדירה איטית אך קבועה של שירותים מנוהלים בתחומי השיתופיות בארגונים. המהלך התחיל בבתי עסק קטנים, שמעסיקים בין כמה עובדים בודדים לעשרות עובדים, וממשיך עם ארגונים גדולים יותר ויותר, שנשענים על תשתיות ענן המנוהלות על ידי ספקי שירות שונים".

לדבריו, "ארגונים עוברים לשירותי ענן בגלל שחרור משאבי IT ארגוניים מטיפול יום יומי בשינויים, תוספות ומעבר של עובדים בארגון, העברת התקציב מסעיף השקעות לסעיף הוצאות חודשיות, העברת האחריות לשדרוג ותחזוקת התשתית (שרתים ואפליקציות) ועוד". פורקוש ציין כי בינת מספקת את השירותים האלה למגזרים הציבוריים, וכן שירותים נוספים, למשל "שירות הטלפוניה הבסיסי תחת מותגי ה-IP המסורתיים, שהופכים לאט לאט לפתרונות מוקד CRM מתקדם בענן". הוא ציין כי "הפתרון של סיסקו (Cisco) עבור מסרים מיידיים ונוכחות מאפשר חיבור מלא ומקוון של משתמשים בתוך הארגון ומחוצה לו".

ירון פרץ, מנהל חטיבת ההדפסה בגטר. צילום: פלי הנמרפורקוש דיבר בנוסף על תחום הניידות ואמר כי "משמעות הכנסת ניידות לארגונים היא תמיכה מלאה בסביבות עבודה שונות. האתגר המהותי במערכות תקשורת אחודות ארגוניות (UCC) הוא חיבור המשאב הנייד לתוך הארגון פנימה, כאשר עם הזמן הוא הופך לשלוחה ארגונית". הוא דיבר גם על שיחות ועידה בווידיאו וציין כי "הן כבר לא רק נחלת ארגונים שעובדים עם חו"ל, אלא גם בתוך השוק הארגוני פנימה – דבר שחוסך זמן רב ומייעל את העבודה".

"ניהול מחזור חיי מסמכים משפר את היעילות התפקודית"
ירון פרץ
, מנהל חטיבת ההדפסה בגטר, אמר כי החברה מתכוונת להפוך להיות "כתובת אחת לכל פתרונות השוק בתחומי החומרה והתוכנה. היתרון שלנו הוא בקונסולידציה של מערכות וניהול נכון של משאבים, שמשמעותו חיסכון כספי".

לדבריו, "אחד הנושאים שיעסיקו את מנהלי החברות בשנים הקרובות יהיה שיפור היעילות התפעולית בארגון, כאמצעי ליתרון תחרותי ולהגדלת התשואה לבעלי המניות. מנמ"רים יידרשו לספק כלים לניתוח מוקדי הפעילות בארגון, לאיתור מוקדים בעלי יעילות נמוכה ולהערכת פוטנציאל השיפור, במידה שהארגון יבחר לטפל בטיובם".

הוא הוסיף כי "מחקרים שנערכו באחרונה בקרב ארגונים עתירי נייר מוכיחים כי ניהול מחזור חיי המסמכים מהווה פוטנציאל גדול לשיפור היעילות התפקודית. גטר מציעה לארגונים פתרון התייעלות באמצעות לקסמרק (Lexmark), שאנחנו מייצגים אותה בישראל".

המשך הדיווחים במהדורות הבאות של הדיילי המיילי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים