Launcher 8: האפליקציה שמאפשרת למשתמשי אנדרואיד להרגיש מה זה חלונות פון

משתמשים שרוצים לחוות את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט מבלי לאבד את היתרונות של אנדרואיד יכולים להוריד את Launcher 8, שעושה זאת לא רע בכלל

אחד היתרונות הגדולים של סביבת האנדרואיד (android) היא הגמישות שלה, שמאפשרת למפתחים לגשת כמעט לכל רכיב במערכת ההפעלה. כך הם יכולים לקמט, לקער, לקמר ובכלל לשנות כמעט כל פרט במערכת ההפעלה הזו, עד שלעתים נוצרת מעין מערכת הפעלה חדשה לחלוטין, שהבסיס שלה אמנם אי פה באנדרואיד, אבל הצמרת שלה אי שם, במקום אחר.

מצד שני, זה גם אחד החסרונות של אנדרואיד, כפי שיודעים רבים מאלה שמחכים לעדכון חדש של אנדרואיד. כל מפעילה או יצרנית יכולה לשנות את מערכת ההפעלה במידה כזו או אחרת ולהטמין בשורש הראשי שלה תוכניות. בכל פעם שיש עדכון, על החברות לבחון שהשינויים לא פוגעים בעבודה של אנדרואיד והכול דופק שמו שעון, לפני שמשחררים אותו ללקוחות.

למזלם של משתמשי האנדרואיד, היתרונות של השינויים עולים על החסרונות, מכיוון שכך גם הופיעו להם המשגרים (Launchers) – ערכות נושא שמצליחות להחליף לחלוטין את מסכי הבית ואת מסכי הנעילה של המכשירים. כיום הן עושות זאת בקלות, גם בלי צורך לבצע רוטינג למכשיר או משהו שדורש התערבות כלשהי מעבר להתקנה והפעלה עצמה.

מבין אלה אני מחבב במיוחד את Launcher 8 – משגר שהופך את סביבת האנדרואיד, בדיוק כמו ששמו רומז, לסביבה שמתנהגת בדיוק כמו שטלפון מבוסס חלונות פון 8 (Windows Phone 8) מתנהג. הוא מאפשר לחובבי מערכת ההפעלה של גוגל (Google) לבחון כיצד המכשיר מתנהג על מסך הבית מבוסס האריחים שלו. האמת היא שלאחר העדכון הנוכחי, אנדרואיד 4.4 (Android 4.4) הקיט-קטי, הוא עושה זאת לא רע בכלל: מסך אחד מוקדש למסך הבית, מסך אחר לאפליקציות וגם מסך הנעילה משתנה ומתאים את עצמו לערכת הנושא.

כמו בגרסאות החדשות והמעודכנות של חלונות פון 8, הוא מאפשר במסך הבית להוסיף אפליקציות להפעלה ישירה מהמסך תוך קביעת הגודל של האריח. אפשר בנוסף להזיז את האריחים בקלות ממקום למקום ולשנות את גודלם באמצעות ידיות קטנות שמופיעות מסביב לאריח כשמבצעים עליו לחיצה ארוכה.

בנוסף, כמו בכל טלפון מבוסס חלונות, Launcher 8 מציג נתונים כבר במסך הנעילה, כמו מספר השיחות שלא נענו או כמות הודעות הטקסט שיש לקרוא, בדיוק כמו שהוא מציג את המספרים על האריחים המתאימים בעמוד הבית הראשי. עוד הוא מאפשר, גם הפעם כמו בכל טלפון חלונות, ליצור אריח שבו ניתן לכלול את האפליקציות בהן משתמשים באופן שכיח יותר כדי לגשת אליהן במהירות, מבלי שצריך לבצע חיפוש אחריהן במגירת האפליקציות הכללית.

ניתן להציג את האפליקציות בדף המתאים בטור אחד ארוך, כשהן מסודרות לפי סדר אלפא-ביתי. לחילופין, אפשר לבחור להשתמש בתצורת רשת סטנדרטית יותר, אך במקום להזיז את המסך לצדדים כמו באנדרואיד, כרגיל, כדי לראות את המשך הרשימה גוללים מטה. אפשר לסדר את הרשימה לפי מספר מיונים שונים (לדוגמה, מועדי ההתקנות, כשהמאוחרות יותר מוצגות למעלה) ואפשר לבחור שקיפויות וצבעים לאריחים הקטנים שמקיפים את כל האפליקציות.

אפשר גם להוריד ערכות נושא נוספות, שמשנות את התמונה לחלוטין. חלקן עולות כסף, חלקן מוצעות בחינם ויתר הערכות חינמיות למי שרוכש את גרסת ה-Pro של המשגר. לטעמי, זה כבר פחות מעניין וייחודי, כי כמות המשגרים שקיימת ב-Google Play גם כך גדולה יחסית.

בצורתו הבסיסית, ה-Launcher 8 מאפשר למשתמשי אנדרואיד להרגיש מה זה חלונות פון 8 מבלי לוותר על הגמישות והיכולות של אנדרואיד. מדובר באפליקציה מעניינת לעומת אחרות ש-"פשוט" מנסות להציג משגרים יפים ומעניינים משל עצמם.

להורדת הגרסה החינמית של Launcher 8 מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים