פרוסט אנד סאליבן: שוק שירותי האבטחה המנוהלים יכפיל עצמו עד 2018 ויעמוד על 5.5 מיליארד דולרים

ארגונים מעוניינים לעבור ממודל של הוצאות הוניות למודל של הוצאות תפעוליות, מגמה שצפויה להגדיל את הצמיחה בתחום השירותים למתקנים הנמצאים בשטח הלקוח ושירותי אירוח – כך על פי מחקר חדש של פרוסט אנד סאליבן ● במקביל, כך על פי הדו"ח, ספקי MSS מאמצים גישה מבוססת-סיכון, על מנת להבין את ההקשר העסקי הספציפי של הלקוח, בטרם יספקו לו שירותים מותאמים-אישית

היקף שוק שירותי האבטחה המנוהלים (MSS, ר"ת Managed Security Services) עמד בשנה החולפת על 2.62 מיליארד דולרים, נתון שצפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2018 ולעמוד על 5.5 מיליארד דולרים – כך על פי דו"ח חדש של פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan). על פי הנתונים, שירותים למתקנים הנמצאים בשטח הלקוח ושירותי אירוח, צפויים לצמוח בשיעור גבוה מן הרגיל. זאת, מכיוון שארגונים מעוניינים לעבור ממודל של הוצאות הוניות למודל של הוצאות תפעוליות.

במקביל, כך על פי המחקר, ספקי MSS מאמצים גישה מבוססת-סיכון, על מנת להבין את ההקשר העסקי הספציפי של הלקוח, בטרם יספקו לו שירותים מותאמים-אישית. ספקי MSS מובילים שמים דגש משמעותי על שיפור מודיעין האבטחה ויכולות ניתוח האבטחה שלהם. "בעוד שפיקוח וניהול התקנים ותוכנות האבטחה ימשיך להיות מרכיב חיוני ב-MSS, ספקים גדולים נעים לכיוון שירותי אבטחה מנוהלים מתמחים, הכוללים אספקת 'מודיעין אבטחה'", ציין מריו פרננדז, אנליסט בכיר בחטיבת ה-ICT של פרוסט אנד סאליבן. "גם ניצול הגמישות שמציעים מודלי MSS היברידיים יהווה מרכיב קריטי להצלחה ברמה העליונה של שוק ה-MSS".

שוק שירותי האבטחה המנוהלים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) רושם צמיחה מהירה, שמקורה בריבוי מתקפות הסייבר הממוקדות – עובדה הגורמת לארגונים לפנות לספקי MSS כדי שימלאו את צרכי האבטחה שלהם. כלי ניתוח ומחקר בתחום האיומים הופכים על פי פרוסט אנד סאליבן למרכיבי הליבה של היצע שירותי ה-MSS, ושירותים אלה מספקים אבטחה יעילה ומשתלמת כלכלית עבור ארגונים המתמודדים עם קיצוצים תקציביים בשירותי ה-IT שלהם.

מנקודת מבט איזורית, בריטניה וגרמניה מובילות את השוק במונחי שווי. במדינות סקנדינביה, בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג), שוויץ ואוסטריה – קיים אימוץ גבוה יחסית של MSS, על פי הדו"ח.

"בנוסף להיעדר המומחיות בתוך הארגון והמורכבות ההולכת וגדלה של האיומים, הצורך לעמוד בתקני תעשיה ודרישות רגולטוריות משמשים תמריץ לארגונים לבצע מיקור-חוץ לפחות לחלק מפעילויות האבטחה שלהם. מגמה זו מניעה את הביקוש ל-MSS באיזור זה", אמר פרננדז. "עם זאת, אי הוודאות בנוגע לפרשנות הרגולטורית של ביצוע מיקור-חוץ למרכיבים מסוימים של פעילויות אבטחת ה-IT, לעיתים מתוך תפיסה מוטעית של הוראות הרגולציה או הגדרת שירות האבטחה, עלולה להרתיע עסקים מבחירה ב-MSS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים