תוכן שיווקי

Jacada עוברת לענן

ראיון עם דדי חורי, Director of Global IT ב-Jacada, על יישום מוצלח של העברת מערך הדוא"ל הגלובלי לסביבת 365, באמצעות ייעוץ של נס טכנולוגיות

01/12/2013 09:59

ספר לנו על אופי פעילות ה-IT ב-Jacada.
"Jacada היא חברה בינלאומית אשר מובילה את תחום השירות ללקוח באמצעות טכנולוגיות חדשניות לשיפור חוויית השירות ללקוחות בכל נקודת מגע עם הארגון. כחלק מרכזי בניהול מערך ה-IT של הפעילות הגלובלית, החזיקנו באוסף שרתי MS Exchange במתכונת של On-Premise בישראל ובארה"ב".

לדבריו, "שרתי הדואר האלקטרוני התנהלו באופן נפרד ללא מנגנוני שרידות ותאימות ביניהם. כתוצאה מכך סבלו המשתמשים מתקלות חוזרות של שירותי הדוא"ל. חשוב להדגיש כי שירותי הדוא"ל מוגדרים כקריטיים ב-Jacada, מכיוון שהחברה פועלת במתכונת של 24/7 בעולם".

"זאת ועוד, התפתחותה המואצת של Jacada הביאה לגידול מתמשך בנפחן של תיבות הדואר. גידול זה יצר בעיה בהמשך העבודה עם אמצעי האחסון המקומיים ודרש את הרחבתם או החלפתם תוך השקעות ניכרות. במקביל, מערך גיבוי מיושן של הנתונים האישיים של העובדים, שנשמרו בתחנות העבודה האישיות, יצר בעיה של אובדן ידע ארגוני שהינו קריטי להמשכיות העסקית. אתגר נוסף היה משאבי כוח אדם גבוהים אשר נדרשו לתחזק ולשדרג את תשתיות ה-Exchange הפיזי בארגון".

כיצד עניתם על אוסף האתגרים שעמד בפניכם?
"כשלב ראשון החלטנו לצאת לתהליך של ניתוח מצב קיים והצעת פתרונות חלופיים, תוך הבנת הטופולוגיה והצרכים, ניתוח רמת הקריטיות של ההמשכיות העסקית ועד לבחינת המשמעות של שירותי הדוא"ל במחלקות השונות. סופו של המהלך הוביל לבחירה ב-365 Office".

חורי מוסיף, "בין הסיבות המרכזיות לבחירה בחברת נס כגוף מייעץ ומלווה בפרויקט, ראוי לציין שנס עצמה ביצעה מעבר של מערך הדוא"ל שלה ל-365 ובכך הוכיחה את יכולותיה בבחינת ’נאה דורש–נאה מקיים’. אין ספק כי הניסיון הרב שנצבר בנס כתוצאה מהמעבר של 10,000 תיבות דוא"ל לענן, אפשר להביא ל-Jacada פתרון מקיף, תוך היערכות לכל סיכון והכנתם מראש של Best-Practices המאפשרים מעבר ויישום חלק".

חורי מציין, "הפרויקט כלל קביעת לו"ז קצר ומאתגר להעברת הרשאות לניהול סביבת העבודה והעברתה לסביבת הענן. במסגרת זו הוגדרו התשתיות בצורה המותאמת לכלל צורכי העובדים ולמטרות ה-IT. יתרון הסביבה מצוי ביכולתה לאפשר עבודה שוטפת תוך שקיפות מלאה לעובדים. לאחר קביעת מאפייני התשתית, יצאנו לפיילוט שכלל כ-10% מכלל המשתמשים, שאופיינו במגוון תרחישים. לאחר סיומו המוצלח של שלב הפיילוט, המשכנו במרץ  למעבר מלא לענן בסביבת עבודה של 24/7".

מהם יתרונות המעבר לענן עבורכם?
"ביצוע מעבר הדוא"ל ל-365, אפשר ל-Jacada לקבל מענה כולל לאתגרים שעמם נאלצנו להתמודד. כך למשל השגנו יתירות של 24/7 – נתון קריטי שסיפק מענה מצוין לתקלות הדחופות שהיו עד אז, כמו גם מענה מעשי לצורך שלנו בסביבת התאוששות מאסון (DR). וזאת משום השרידות הגבוהה בסביבת הענן. סביבה זו יתרה גם את מנגנון הסינון עליו נסמכנו, כיוון ש-365 מעניקה מנגנון סינון מובנה".

"אתגר נוסף שהגיע לכדי פתרון נוגע לנפחן המוגבל של תיבות הדואר. סביבת הענן פתרה את בעיית גודל התיבות והעניקה סביבת עבודה ללא מגבלה מעשית בהיבטים של אחסון. כתוצאה מכך נפתרו בעיות הקשורות לאבדן מידע וידע שנגרמו עקב מגבלות האחסון הקיימים".

חורי מציין יתרון נוסף: "מערך כוח האדם שעסק רב זמנו בתחזוקה ובפתרון תקלות בשרתי הדוא"ל המקומיים, התפנה לעסוק בפרויקטים ארגוניים חדשים אשר תרומתם העסקית גבוהה פי כמה. לצד, יכולת הניהול המרכזית שמספקת מערכת ה-365 לכל סביבת הדוא"ל העולמית, מייתרת את הצורך בצוותים כפולים ומאפשרת אכיפת מדיניות אחידה תוך הקטנת הסיכונים ושיפור מנגנוני אבטחת המידע".

"אין ספק שהמעבר לסביבת 365 עם מומחי נס, אפשר לנו להתקדם אל חזית הטכנולוגיה בתחום מערכות המידע בכל היבט אפשרי, וזאת, מבלי לבצע שום פעילות שדרוג במערכות הקיימות בארגון", מסכם חורי. "הצלחתו של שלב זה מהווה תשתית מצוינת להמשך העברת מערכות נוספות לסביבת הענן".

אירועים קרובים