יוסי וסרמן, הסתדרות המורים: "למרות המיחשוב, המורה יישאר לעולם הדמות המרכזית בכיתה"

"הוא זה שמפעיל את המחשב, מטפח את תלמידיו ומרעיף עליהם חום, אהבה וחינוך - דבר שהמחשב לא יכול לעשות", אמר וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, לקראת כנס Edutech 2013 ● לדבריו, "עד לפני כמה שנים תלמידים ידעו להשתמש במחשב טוב יותר מהמורים - ובעזרת תוכנית מחשב נייד לכל מורה צמצמנו את הפער"

"המיחשוב אמנם הולך ותופס מקום מרכזי במערכת החינוך, אבל מעמדו של המורה יישאר המרכזי בכיתות. הוא זה שמפעיל את המחשב, מטפח את תלמידיו ומרעיף עליהם חום, אהבה וחינוך – דבר שהמחשב לא יכול לעשות", אמר יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון התקיים לקראת כנס Edutech 2013, שיתקיים מחר (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, ויעסוק במיחשוב במערכת החינוך.

לדברי וסרמן, "בעידן הנוכחי, אי אפשר לתאר את מערכת החינוך נטולת מיחשוב. עד לפני כמה שנים תלמידים ידעו להשתמש במחשב טוב יותר מהמורים שלהם ולא פעם, המורה עמד חסר אונים מול הפעלת הציוד הטכני. עם תוכנית מחשב נייד לכל מורה, צמצמנו את הפער".

הוא ציין כי "המורה הפסיק להיות מקור הידע היחיד. התלמיד יכול לשאוב את הידע ממקורות אחרים ולפיכך, חשוב לנו מאוד שהמורים יהיו מודעים למחשב ומסוגלים להפעיל אותו. מורה 'ממוחשב' משפר את ההוראה: את מערכי השיעור, את התקשורת עם התלמידים וגם את ההתנהלות בשיעורים עצמם, שהפכו למתוקשבים. מכאן ששילוב המחשב בכיתה מצד אחד והידע שצובר המורה בהפעלת המחשב מצד שני תרמו לשיפור מעמדו בעיני התלמידים וההורים".

המחשב, לדבריו, מקל על הלמידה מרחוק, שחיונית במיוחד במצבי חירום. "כשהיה צורך בלמידה מרחוק, המורים הם אלה שהפעילו את המערכת והיו בקשר מתמיד ויומיומי עם תלמידיהם". המורים אף מהווים מקור טוב ללימוד התלמידים אודות הסכנות הטמונות במחשב, אמר וסרמן.

עד כמה שר החינוך משתף אתכם בתוכניות התיקשוב הלאומיות שלו?
"כשהחל פרויקט מחשב נייד לכל מורה, ביוזמת אורי בן ארי, יו"ר קרן אתנה, הסתדרות המורים נרתמה לפרויקט, תוך הבנת הצרכים בשטח. תפקידו של משרד החינוך היה לדאוג להשתלמויות המורים. שר החינוך דאז, גדעון סער, הפעיל את תוכנית המיחשוב הלאומית ואנחנו מקווים שהיא תימשך, למרות הקשיים התקציביים".

"עד כה חולקו למעלה מ-8,000 מחשבים וכל חברי הסתדרות המורים יכולים להשתתף בתוכנית – גננות, מורים בחינוך היסודי ומורי חטיבות הביניים", ציין.

וסרמן סיכם באומרו כי "כבר כיום, הכיתה נראית שונה מזו שהכרנו בעבר. הכיתה העתידית תהיה מצוידת במקרן ובלוח חכם ויש להניח שבשלב מאוחר יותר, גם התלמידים כולם יהיו מצוידים במחשב אישי. ההוראה תהיה שונה בתכלית השינוי מההוראה כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים