גדי גילאון, מוביסק: "המנמ"רים חייבים להכין את הארגונים לעידן האפליקציות ושיתוף התוכן העסקי"

"עליהם לקבוע אסטרטגיית מובייל רב שכבתית, גמישה ורחבה, הצופה פני עתיד", אמר גילאון, יו"ר החברה ● אלון חיימוביץ', סמנכ"ל הנדסה בסיסקו: "עד השנה הבאה, מרבית התעבורה ברשת תהיה מבוססת וידיאו, וזה יילך ויגדל פי ארבעה בכל שנה"

"על המנמ"רים לקחת אחריות ולקבוע אסטרטגית מובייל רב שכבתית, גמישה ורחבה, הצופה פני עתיד. הם חייבים להכין את הארגונים לעידן האפליקציות ושיתוף התוכן העסקי", כך אמר גדי גילאון, יו"ר מוביסק.

גילאון דיבר במפגש מיוחד של חברי פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך במלון כרמים בקריית ענבים. באירוע, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, השתתפו כמה עשרות מנמ"רים ממשרדי הממשלה, המגזר הציבורי והמוניציפלי. בין הדוברים היו נציגי חברות ספקיות העובדות עם הממשלה וכן יועצים בכירים המלווים את המגזר הממשלתי-ציבורי.

בדבריו התייחס גילאון להתפתחות נושא המובייל בארגונים ולאתגרים שהוא מעמיד בפני המנמ"רים – הן במגזר העסקי והן במגזר הממשלתי. "הטמעת מובייל היא משימה מאוד מורכבת כי הוא מחוץ לדומיין הארגוני, על כל המשמעויות הכרוכות בכך", אמר. "אני ממליץ לארגונים לא להתמהמה ולאמץ כבר כיום את כלי ניהול ערוץ המובייל ואת כלי שיתוף המידע ואבטחת המידע הנדרשות. עלותם נמוכה משמעותית ביחס למה שאנחנו מכירים בעולם המיחשוב המסורתי. היכרות עימם תאפשר לארגונים ללמוד את מורכבות ערוץ המובייל עוד לפני שמצטרפת אליה המורכבות העסקית".

"ארגון שרוצה לאמץ את הניידות העסקית בצורה נכונה חייב לנהל את התהליך", ציין גילאון. "תחילתו של תהליך כזה הוא בגיבוש אסטרטגיה ארגונית לתחום הניידות העסקית והמובייל, שכוללת את גיבוש הצרכים העסקיים והמיפוי שלהם, והגדרת היעדים של הניידות העסקית. בנוסף, דרושות הגדרות של שכבות התשתית הדרושות לארגון, הסגמנטים הפנים ארגוניים ומגוון המכשירים ומערכות ההפעלה". עוד הוא אמר כי "יש להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן לאסטרטגיה המוצעת, עקב הרגישות בשימוש במכשירים שבמהותם הם היברידיים".

אלון חיימוביץ', סמנכ"ל הנדסה בסיסקו ישראל. צילום: פלי הנמרלסיכום, אמר, "התוצר הסופי של התהליך הוא החלטה על טופולוגית היישום של המערכות – On Premise ,SaaS ,Hybrid ומסמך תצורת הפתרון ב-LLD (ר"ת Low Level Design) וב-HLD (ר"ת High Level Design) לכל שכבות היישום וקביעת הפעילויות הנדרשות בכל סגמנט, תוך אימוץ כלל הפרטו (80-20), לפיו לא מחילים מדיניות מחמירה על כלל המשתמשים כשרק אצל חלקם נזדקק למדיניות כזו. יש לשמור על חוויית משתמש ורמת שימושיות גבוהות".

"רוב העולם לא מחובר לאינטרנט"
אלון חיימוביץ'
, סמנכ"ל הנדסה בסיסקו (Cisco) ישראל, אמר כי "אנחנו נמצאים על סף עידן חדש, 'האינטרנט של הדברים', שבו קצב החיבור של מכשירים לאינטרנט יילך ויגבר".

הוא הוסיף כי "בניגוד למה שחושבים, רוב העולם לא מחובר לאינטרנט. ארגונים נערכים כיום לעולם אחר, הרבה יותר מתוקשר, מחובר לרשת, שישנה את הדרך בה אנחנו חיים". מגמה נוספת אותה צופה סיסקו היא הרחבת השימוש בווידיאו. "עד השנה הבאה, מרבית התעבורה ברשת תהיה מבוססת וידיאו, וזה יילך ויגדל פי ארבעה בכל שנה".

"אחת הסיבות לכך", לדבריו, "היא תופעת ה-Big Data שחווים הארגונים. הם מחפשים תעבורה מהירה מאחר שהם עוברים למיחשוב ענן, וירטואליזציה וניידות שמגבירה את עומס העבודה. כל אלה יוצרים אתגרים לא פשוטים בפני המנמ"רים. הם שואלים את עצמם: האם הרשת שלי באמת ערוכה לכל השינויים האלה? אבל הם מבינים שהם לא יכולים יותר לשבת בצד אלא עליהם להתמודד עם האתגרים באופן יזום, רגע לפני שאי ההתמודדות תשפיע לרעה על העסקים שלהם".

המשך הדיווחים במהדורות הבאות של הדיילי המיילי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים