רשמית: 800 עובדי מיקרון עברו לאינטל

מפעל Fab18 בקרית גת חוזר באופן מלא לידיה של ענקית השבבים ● עד לסוף 2014 צפויים עובדי מיקרון להמשיך בעבודת הייצור הרגילה שלהם, ייצור שבבי זיכרון NOR, במטרה להשלים את החוזים להם עדיין מחויבת החברה האם

עובדי מיקרון (Micron) ישראל נקלטו היום (א') על ידי אינטל (Intel). מפעל החברה בקרית גת יהיה חלק ממפעל הייצור של ענקית השבבים בעיר.

כזכור, אינטל הודיעה בחודשים האחרונים כי תחזיר לידיה את מפעל הייצור שהחכירה למיקרון בקריית גת ותציע לכ-800 עובדי החברה משרות מלאות. המבנה בו פועלת מיקרון ישראל נמצא בסמוך למפעל של אינטל בקריית גת. ענקית השבבים החליטה לממש את זכותה לקבל בחזרה את המבנה והציוד שבו – שהוחכרו למיקרון – במקרה של סגירת המפעל או ניסיון למכור אותו לגורם צד שלישי, בתום שלושה חודשי דיונים.

ההשתלטות מחדש של אינטל הייתה סוף לניסיונות של מנהלי מיקרון ישראל והעובדים של המפעל לנסות ולרכוש אותו באופן עצמאי, או למצוא גורם צד שלישי שירכוש את החברה מידי מיקרון העולמית.

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, אמרה כי "העסקה הנוכחית עם מיקרון מבטאת פעם נוספת את המחויבות ארוכת השנים של החברה העולמית לאינטל ישראל ולמדינת ישראל בכלל. מדובר בצעד עסקי חשוב לחברה. עובדי מיקרון מצטרפים למפעל המצטיין בפריון, חדשנות וביצועים. במיקרון ישראל עובדים אנשים מוכשרים שיתרמו להמשך צמיחתה של לאינטל ולהתפתחותה".

עם זאת, כ-150 מעובדי מיקרון כבר קיבלו לפני כמה חודשים הודעת פיטורין, לאחר שסירבו להצעות שכר מחודשות שהניחה מיקרון בפני כל עובדי המפעל בישראל. עד לסוף 2014 צפויים עובדי מיקרון להמשיך בעבודת הייצור הרגילה שלהם, ייצור שבבי זיכרון NOR, במטרה להשלים את החוזים להם עדיין מחויבת החברה האם – גם אם יעשו זאת תחת המטריה החדשה של אינטל.

מימין: דני בן עטר, מנהל מפעל אינטל קרית גת; מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל; ושמואל פרץ, מנהל מפעל מיקרון

ההשתלטות של אינטל על המבנה מסמלת את המאמצים של החברה לייצר בארץ זיכרונות NOR. במרץ 2008, אינטל, בשיתוף עם STMicroElectronics וחברת השקעות אמריקנית, הקימה את נומוניקס (Numnyx) והעבירה לידיה את FAB 18, הצמוד ל-FAB 28. כשנתיים לאחר מכן רכשה מיקרון את נומוניקס, אך גם היא לא הצליחה להוביל את המפעל לרווחיות הרצויה לאור שקיעת הדרישה לזיכרונות NOR בעולם. בסופו של דבר, החליטה מיקרון בסוף 2012 לסגור את המפעל ולהתרכז בייצור רכיבי NAND. יצוין, כי החברה סירבה באותו המהלך לבקשה שהניחו בפניה מנהלי המפעל בארץ לעבור לייצור שבבים לפי דרישה, בעיקר לתחום השבבים האנלוגיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים