הממשל האמריקני: אתר HealthCare.gov פועל בצורה תקינה "עבור מרבית המשתמשים"

חודשיים אחרי ההשקה מרובת התקלות טוענים אנשי הממשל כי הם תיקנו את הבאגים ושדרגו את ציוד החומרה ● ג'פרי זינטס, המפקח על תיקון האתר: "אפשר לראות הבדלים של יום ולילה בין מצבו של האתר HealthCare.gov ב-1 בדצמבר למצבו ב-1 באוקטובר"

שנהיה בריאים - עם יבמ. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אנשי ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיעו אמש (א') כי אתר HealthCare.gov, בו נרשמים האמריקנים לביטוחי בריאות, "פועל כעת בצורה תקינה עבור מרבית המשתמשים". הדבר התאפשר לאחר שאנשי הממשל תיקנו מאות באגים ושדרגו את ציוד החומרה.

כשהושק האתר, ב-1 באוקטובר, התקבלו בוושינגטון תלונות רבות על באגים ועל פעולה איטית. כתוצאה מכך, לא יכולים היו מיליוני משתמשים למצוא ביטוחי בריאות מתאימים, במסגרת התוכנית החדשה של אובמה. לעומת זאת, לדברי ג'פרי זינטס, המנהל לשעבר של המשרד לתקציבים ומינהל של הממשל, שמונה לפקח על תיקון האתר, "אפשר לראות הבדלים של יום ולילה בין מצבו של האתר HealthCare.gov ב-1 בדצמבר למצבו ב-1 באוקטובר".

על פי זינטס, כשהאתר הושק "הייתה חוויית המשתמש בלתי מתקבלת על הדעת, זמני התגובה היו איטיים מאוד, הוצגו הודעות שגיאה לא ברורות והאתר התרסק והושבת לעתים תכופות".

מדו"ח שפרסם הממשל עולה כי בחודש הראשון שלאחר ההשקה היה האתר מושבת במשך 60% מהזמן, עקב מאות באגים וציוד חומרה שלא מסוגל לעמוד בדרישות. החמירו עוד יותר את המצב מערכות ניטור לא מספיקות ופיקוח ניהולי לוקה בחסר.

על פי הדו"ח, בעקבות השיפוץ שעבר Healthcare.gov, האתר זמין כעת במשך יותר מ-90% מהזמן ושיעור השגיאות ירד לפחות מ-1%. זמן התגובה הממוצע הוא פחות משנייה אחת והאתר יכול לשרת 50 אלף משתמשים בו זמנית, ולפחות 800 אלף ביום.

עם זאת, אנשי הממשל ציינו כי "על אף ההתקדמות הדרמטית שהושגה בשיפור של חוויית המשתמש, בשבועות הקרובים נדרשת עוד עבודה רבה כדי להוסיף ולשפר את האתר ולהרחיב אותו".

אתר HealthCare.gov נחשב לאחד החלקים המרכזיים בתוכנית הבריאות של הנשיא האמריקני. בדיונים רבים שנערכו בגבעת הקפיטול היו ניסיונות לתלות את האשמה בתקלות בממשל. אובמה עצמו הודה כי התקלות לא מתקבלות על הדעת וכי האתר "לא עמד בציפיות של העם האמריקני".

טוני טרנקל, שפיקח על הקמת האתר במסגרת תפקידו כמנהל המיחשוב הראשי של שירותי הבריאות בממשל, התפטר מתפקידו בנובמבר והודיע כי הוא "פורש למגזר הפרטי" עקב שינויים ארגוניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'פרי זינטס

    data drowned in a cookie pool CRM Performance user media executive

אירועים קרובים