תוכן שיווקי

Salesforce1: תרגיל מיתוג או מהפכה אמיתית?

03/12/2013 10:00

מאת: אורן רובין

ההכרזה הגדולה ביותר של Salesforce.com בכנס Dreamforce היא Salesforce1. אך האם זה תרגיל מיתוג או מהפכה אמיתית?

על פי תחזית גרטנר, 90% מהיישומים הארגוניים יהיו ניידים עד 2017. כיום נתון זה עומד על קרוב ל-20%. המטרה הראשונית של Salesforce1 היא לאפשר יישומים ארגוניים ניידים out-of- the-box.

מה ש-Salesforce.com למדו מהניסיון הראשון של החברה בניידות, Salesforce" Touch", זה שיש צורך בממשקי API רבים יותר על מנת שהמשתמשים יהנו מכלל השירותים והיכולות.

אז מהי הפלטפורמה החדשה?
– מפתחים מקבלים פי 10 יותר APIs באופן שמאפשר לשלב למשל בין Heroku (סביבת פיתוח לרובי וג'אווה) לבין salesforce – ללא צורך לעבוד בסביבת הפיתוח Force.com. לדוגמה: ISVs כמו Evernote ו-Kenandy בונים יישומים ניידים מוכנים על הפלטפורמה.

–  שירותים רבים כגון דו"חות ולוחות מותאמים שעד כה לא היו נגישים על מכשירים ניידים יהיו זמינים תחת Salesforce1 Mobile App. עם Salesforce1, יותר מ-10 מיליון דפי Visualforce ופעולות מותאמות אישית זמינות לניידים. כעת מנהלי מערכת יכולה לשלב שדות, אובייקטים ואפילו שירותים אחרים לדפים, רכיבים ויישומים המופעלים בתוך Salesforce1.

– פלטפורמת Salesforce1 וכל ממשקי API הם לא רק ליישומים ניידים. הם גם מספקים קישורים לשולחן עבודה, מחשבים ניידים ושלל מוצרים "אינטרנטים" אפילו מברשות השיניים של פיליפס.

האתגר האמיתי של Salesforce1 הוא האם הוא יפתור את אחת הביקורות המרכזיות כלפי Salesforce והיא יכולת האינטגרציה של Force.com עם Heroku, וענן המכירות עם ExactTarget ו-Radian6. הדרך עוד ארוכה אבל ללא ספק כשהדגש ממשיך להיות על מרכזיות הלקוח וניידות Salesforce מחוללת מהפכה.

פלטפורמת הלקוחות החדשה Salesforce1 זמינה לכל משתמשי Salesforce CRM ופלטפורמת Salesforce.

עוד על Salesforce1 תוכלו לשמוע בכנס בלאט לפידות ו-Salesforce.com.

אירועים קרובים