ירון רפפורט, נט-אפ: "אחסון הנתונים יעלה בשנים הקרובות פי 11"

ב-2016 יאחסנו ארגונים נתונים בנפח של 1.1 פטה-בייט, לעומת 100 טרה-בייט ב-2010, אמר רפפורט, מהנדס מערכות בחברה ● לדבריו, הגידול יבוא ממחשבים ניידים, טלפונים חכמים, מחשבי לוח ובעיקר אודיו, וידיאו ורשתות חברתיות

"אתגרי תשתיות האחסון זהים כיום בכל הארגונים והם מתרכזים בשלושה דברים עיקריים: יעילות, פשטות וזמינות", כך אמר ירון רפפורט, מהנדס מערכות בנט-אפ (NetApp). לדבריו, "קיים ויימשך גידול דרסטי בתחום: אם ב-2010 עמד אחסון הנתונים המקוונים על נפח של 100 טרה-בייט, ב-2016 הוא יעמוד, לפי גרטנר (Gartner), על 1.1 פטה-בייט – פי 11". הוא ציין שהגידול יבוא ממחשבים ניידים, טלפונים חכמים, מחשבי לוח ובעיקר אודיו, וידיאו ורשתות חברתיות.

רפפורט דיבר במפגש מיוחד של חברי פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך במלון כרמים בקריית ענבים. באירוע, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, השתתפו כמה עשרות מנמ"רים ממשרדי הממשלה, המגזר הציבורי והמוניציפלי. בין הדוברים היו נציגי חברות ספקיות העובדות עם הממשלה וכן יועצים בכירים המלווים את המגזר הממשלתי-ציבורי.

"אנחנו מצויים בעשור של צמיחה אדירה", אמר רפפורט. "הגידול בעומסי העבודה ישפיע על משאבי האחסון. הצפי של IDC הוא שעד 2015, משאבי האחסון הגלובליים בארגונים יגיעו ל-25 אקסה-בייט".

הוא הוסיף כי האתגרים של המנמ"רים בניהול האחסון רבים אף יותר: "הם צריכים לתת מענה לבעיות כמו שיפור ניצול הנתונים במערכות השונות, כיצד להתגבר על עומסי משאבים בלתי צפויים, שמירה על רמת שירות דינמית ויכולת גיבוי ושיחזור".

"נט-אפ מציעה פתרונות מגוונים לשיפור היעילות של האחסון", הוסיף רפפורט. "מדובר ברכיבים בעלות נמוכה, צמצום נתונים ומניעת כפילויות. כל אלה באים לידי ביטוי בתפיסת תשתית האחסון האחודה, שמבוססת על שכבות אחסון משותפות, רשת נתונים מאוחדת ובעיקר אוטומציה של תהליכים. מדובר באוטומציה על שכבות שמתחילות בתשתיות מידע אג'יליות, ברשתות זמינות ובשרתים, על בסיס תצורת הענן הפרטי שקיים בארגונים".

תחום אחר שנט-אפ מתמחה בו, לדברי רפפורט, הוא מהירות הזמינות של הנתונים. "זה נושא שדובר בו רבות, אבל עדיין מהווה מרכיב קריטי בניהול התשתיות", אמר. "הבשורה שלנו היא ניוד נתונים לוגי באמצעות מערכת שקופה של כל מרכיבי האחסון. הניוד נעשה בין כל שכבות האחסון והמערכת יודעת לייצר איזון בעומסים בזמן אמת, בהתאם למצב בשטח, מבלי שהמשתמש מרגיש בזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים