אפל רכשה סטארט-אפ לניתוח נתונים מטוויטר תמורת יותר מ-200 מיליון דולר

סכום העסקה לא נמסר על ידי החברה, שהסתפקה באישור רכישת טופסי ● הנרכשת מספקת תובנות אודות משתמשים ברשת החברתית

הפרה זכויות של קניין רוחני. אפל

רכישה לא אופיינית של אפל (Apple): ענקית הטכנולוגיה קונה את הסטארט-אפ טופסי (Topsy), המתמחה בחיפוש וניתוח של מידע חברתי. החברה אישרה את המהלך, אך סירבה להרחיב. "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מפעם לפעם, ובדרך כלל איננו דנים במטרות ובתוכניות שלנו", לשון ההודעה הלקונית והקבועה של החברה במקרים מסוג זה.

החברה הנרכשת מתמחה בניתוח נתונים מטוויטר (Twitter), ומספקת תובנות באשר ליחסם של המשתמשים לנושאים שונים. לפי פרסומים בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), אפל תשלם על טופסי יותר מ-200 מיליון דולר.

מרבית הרכישות האחרונות של אפל לא היו הקשורות לרשתות חברתיות, אלא לשיפור החומרה שלה. מכשירי החברה, כידוע, כוללים יכולות שיתוף של תמונות, וידיאו וחדשות – ישירות מהמובייל לרשתות חברתיות, כמו פייסבוק (Facebook) וטוויטר, וייתכן כי היא מחפש להרחיב אלמנטים אלה.

עם היוודע דבר הרכישה, העריכו אנליסטים כי אפל שואפת לחזק את מכשיריה בהיבטים של חוויית לקוח, בייחוד לאור התחרות הקשה והמתחזקת מצד יצרניות אחרות, בעיקר סמסונג (Samsung). קרולינה מילנזי, אנליסטית בגרטנר (Gartner), העריכה כי אפל יכולה להשתמש ברכישה הזאת בחנות האפליקציות וב-iTunes, למשל, כדי לשפר המלצות למשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים