לייזי ינאי, נשיא וריפון ישראל, פורש מתפקידו

ינאי, שכיהן בתפקיד 13 שנים, נימק את המהלך הדרמטי בתחושת מיצוי וברצונו לצאת לדרך חדשה ● הנהלת החברה העולמית החליטה להעביר את סמכויותיו למנכ"ל החברה בישראל, דן סופר

לייזי ינאי, שכיהן ב-13 השנים האחרונות כנשיא וריפון (Verifone) ישראל, הודיע היום (ג') על סיום תפקידו. ינאי נימק את החלטתו בכך שהוא מיצה את תפקידו אחרי תקופת שירות ארוכה בחברה וברצונו לצאת לדרך חדשה. הנהלת וריפון העולמית קיבלה את בקשתו של ינאי, אולם החליטה לא למנות במקומו נשיא, והעבירה את סמכויותיו למנכ"ל וריפון ישראל, דן סופר, שמכהן גם כסגן נשיא לפיתוח עסקי. הן סופר והן ינאי הגיעו לחברה מליפמן הנדסה.

דן סופר, מנכ"ל וריפון ישראל. צילום: קובי קנטורוריפון, שמרכזה בארצות הברית, מפתחת ומוכרת מערכות תשלומים אלקטרוניות, ובאחרונה אף מקדמת את נושא התשלומים החכמים בערים שונות. ב-2008 היא רכשה את גזית הישראלית, יצרנית תוכנות לשוק הקופות החכמות, לאחר שניסתה לקנות את ריטליקס ולא הצליחה.

במרץ השנה הודיעה וריפון על שינויים ארגוניים בניהול החטיבות הקמעונאית והמסחרית. המנייה שלה ספגה בשנה האחרונה זעזועים קשים ועל אף התאוששות קלה, היא נסחרת בימים אלה לפי שער של 16 דולר לעומת 55 דולר ב-2012. בחודש מאי הודה ינאי כי הירידה החדה בשער המנייה נובעת מחילוקי דעות בינו לבין המנכ"ל לשעבר, דאגלס ברג'רון, שהפעיל תוכנית קיצוצים נרחבת בחברה, כולל בהוצאות הפיתוח.

האתגרים המרכזיים שעומדים כיום בפני וריפון גלומים בשינויים שמתחוללים בשוק התשלומים, שיש הסבורים שיעברו כולם לעולם המכשירים הניידים. אם זה אכן יקרה, חברות כמו וריפון, שמתפרנסות מפתרונות פיזיים לעולם התשלומים, יאבדו את יתרונן. לעומת זאת, סופר אמר בכנס mPay 2013, שנערך באחרונה, כי התשלומים בעולמות הפיזי והווירטואלי עומדים להתמזג. "העוגה גדלה ויש מקום רב לחדשנות", ציין. "רוב השחקנים העולמיים מתבססים על טכנולוגיית NFC לחיבור בין העולמות הווירטואלי והפיזי. עכשיו מניחים את מסילות הרכבת, כדי לאפשר להרבה פתרונות מעניינים להתחבר לסוגים רבים של קמעונאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים