Glove: האם חברת הסלולר מספקת לכם את איכות השיחה הטובה ביותר?

"שלושה מתוך ארבעה לקוחות בישראל אינם משתמשים ברשת הטובה ביותר עבורם מבחינת איכות השיחה והעברת הנתונים", אומר גיל פרידלנדר, מנכ"ל CrodX - חברת ההזנק שעומדת מאחורי אפליקציה חדשה הבודקת את איכות השיחה והגלישה בהתאם למקומות בהם אתם משתמשים בסמארטפון שלכם ● עידן חדש בתחרות בין חברות הסלולר?

האם אפליקציה חדשה בשם גלאב (Glove) תגרום למהומת מעברים חדשה בין המפעילות הסלולריות? הפוטנציאל, על פניו, קיים. לאחר שבשנה האחרונה חלה התאזנות מסוימת במחירים שמציעות המפעילות השונות, הפיזיות והווירטואליות כאחת, באים שלושת היזמים שעומדים מאחורי האפליקציה שהושקה בתחילת השבוע בישראל בבכורה עולמית, ושואלים: האם אתם בטוחים שאתם מחוברים למפעילה שמספקת לכם את האיכות הטובה ביותר של השיחה? התשובה היא ככל הנראה לא.

"מה שגילינו בזמן שערכנו בדיקות הוא, ששלושה מתוך ארבעה לקוחות בישראל אינם משתמשים ברשת הטובה ביותר עבורם מבחינת איכות השיחה והעברת הנתונים. זה נתון דומה למה שאנו רואים גם במקומות אחרים, כולל בארצות הברית", מספר גיל פרידלנדר, מנכ"ל CrowdX, חברת ההזנק שעומדת מאחורי האפליקציה החדשה. "המטרה שלנו היא לתת למשתמש את האפשרות לדעת מהי הרשת הפיזית הכי טובה לצרכים שלו, כאשר רק בשלב השני נכנס אלמנט המחיר לתמונה".

לאחר התקנתה, פועלת גלאב ברקע במשך שלושה ימים בהם היא אוספת מידע על המקומות העיקריים בהם הטלפון החכם של המשתמש פעיל, כמו הבית ו/או בעבודה. בסיום הבדיקה מספקת האפליקציה דו"ח מקיף, שמדרג את האיכות הממוצעת של חמש החברות בעלות התשתית הפיזית ומאפשר למשתמש לדעת איזו מהן תספק לו את איכות השיחה הטובה ביותר בהתאם לאזורי השימוש שלו.

לפי פרידלנדר, "חוכמת ההמון היא שעומדת מאחורי האפליקציה שלנו. יכולות שפיתחנו באפליקציה הפופולרית הקודמת שלנו, tawkon – שמנטרת קרינה סלולרית – מאפשרות לנו לנצל את המידע העצום שנצבר כבר במערכת. מיליארד שיחות בוצעו באמצעות האפליקציה הקודמת, והן שעזרו לבנות את בסיס הנתונים הראשוני עבור גלאב. אנו משתמשים בבסיס הנתונים המתעדכן הזה, יחד עם הקריאות של המכשירים בזמן הבדיקה, כדי לתת הערכה וניקוד לחברות השונות. זה מאפשר לתת המלצה אובייקטיבית לכל המשתמשים, בתוך הבית ומחוץ לבית, וזו העוצמה של הכלי הזה".

מייסדי CrowdX. מימין: גיל פרידלנדר, אורי גושן ועמית לובובסקי

פרידלנדר אומר שהוא לא חושש מהפיכתה של האפליקציה לגורם מרכזי במלחמת מעברים חדשה בין החברות. "אני מקווה שלא תהיה מלחמה כזו בין חברות הסלולר. התחרות הרי קיימת – איתנו או בלעדינו, אבל היא מתמקדת בעיקר במחיר, ולא בהכרח באיכות. אנחנו מביאים לא רק את האיכות הממוצעת, אלא איכות שהיא ספציפית לכל משתמש".

עם זאת, האפליקציה לא מתעלמת מתמחור חבילות השיחה. כך, מיד לאחר שהמשתמש סיים לקרוא את הדו"ח, הוא יכול לקבל הצעת מחיר מכל חברת סלולר, וכאן נכנסות לתמונה גם המפעילות הווירטואליות, או לפחות חלקן.

פרידלנדר סירב לחשוף את התוכנית העסקית שעומדת מאחורי גלאב, אך סיפר כי שוק המעברים בין המפעילות בארצות הברית בלבד מוערך במיליארדי דולרים בשנה. "אנחנו רוצים לספק לשוק הזה כלי שיאפשר מעברים טובים יותר", אמר. "הספקיות מרוויחות בעזרתנו משתמשים נאמנים יותר. זה לא רק המעבר, אלא גם היכולת לזהות את אותו לקוח אחד מבין ארבעה שכן משתמש ברשת המתאימה ביותר עבורו – ולשמור עליו".

CrowdX הוקמה לפני כשלוש שנים בידי פרידלנדר, אורי גושן ועמית לובובסקי. היא כבר אספה כמה השקעות פרטיות, ביניהן של Janvest Technologies ושל The Time של אילן שילוח.

האפליקציה מוצעת בעברית מלאה למשתמשים בישראל, ובעוד כשלושה שבועות מתכננת CrowdX להשיק את גלאב גם במדינת קליפורניה שבארצות הברית. השקות גלובליות נוספות, נמסר, מתוכננות בהמשך הדרך.

גלאב זמינה בינתיים רק למשתמשי אנדרואיד (Android), אולם גרסת iOS צפויה לצאת בקרוב. להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים