ישראל וארצות הברית הקימו צוות בינלאומי למלחמה בטרור קיברנטי

משרדי המשפטים של שתי המדינות יזמו גוף משותף במטרה להילחם בפשעי מחשב

מתהדק שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לישראל למלחמה בטרור הקיברנטי: משרדי המשפטים של שתי המדינות הקימו באחרונה צוות פעילות בכיר על מנת לתאם ולהעביר מידע בין הרשויות בנושאים שונים, ובראשם המלחמה בפשעי המחשב.

הקמת הצוות בוצעה לאחר שהוחלט על כך בפגישה שנערכה בשנה שעברה בין היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ומקבילו האמריקני, אריק הולדר, התובע הכללי של ארצות הברית. בראש הצוות עומדים ד"ר רועי שיינדורף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט בינלאומי, וברוס שוורץ, עוזר לתובע הכללי של ארצות הברית. יובל קפלינסקי, מנהל המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, הוא חבר קבוע בצוות.

מדובר בצוות ראשון מסוגו בין משרד המשפטים הישראלי למשרד מקביל בחו"ל שמטרתו הידוק שיתוף פעולה מקצועי בין שני המשרדים במגוון תחומים, על רקע יעדים ואתגרים משותפים. שיתופי הפעולה שהצוות עתיד לכונן יאפשרו לחזק ולייעל את מנגנוני העבודה ביחד והעברת המידע בין רשויות אכיפת החוק בשתי המדינות ובין המומחים המקצועיים בתחומים משפטיים בעלי העדיפות בשתי הרשויות.

באחרונה קיימו חברי הצוות מפגש ראשון שבמסגרתו נדון חיזוק שיתוף הפעולה בתחום הפלילי, בין היתר בנושאים: עבירות מחשב, המאבק בפשע מאורגן, חילוט נכסים והתעללות בילדים, כולל באמצעות המחשב. כמו כן, חברי הצוות קיימו פגישות עבודה בעניין פשעי מחשב – תחום שהוחלט לתת עדיפות גבוהה לקידומו. בפגישות אלה השתתף מטעם משרד המשפטים חיים ויסמונסקי, ראש תחום משפט וטכנולוגיה בפרקליטות המדינה. בפגישות, אותן אירחה היחידה הממונה על פשעי מחשב במשרד המשפטים האמריקאי (CCIPS), השתתפו מהצד האמריקני כל יחידות החקירה והתביעה האמונות על הנושא, בכלל זה ה-FBI והיחידה למאבק בהתעללות בילדים. כמו כן, נערכו מפגשים עם נציגים מענקיות האינטרנט גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook).

במסגרת הדיונים סוכם על הידוק השיתוף בין הרשויות בישראל ובארצות הברית, במטרה להתגבר משמעותית על מגבלות האכיפה ביחס לעבירות המבוצעות באינטרנט, ואף הושגו הסכמות בנושאים אופרטיביים שונים הנוגעים לפעולותיהן של רשויות האכיפה באינטרנט. המפגש הבא ייערך בישראל במהלך 2014.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    הקיצר... איך אפשר להתקבל למשרה בגוף החדש? או שזה למקורבים בלבד?

אירועים קרובים