מאיר אדלר, CA ישראל: "אסטרטגיית DevOps מחוללת מפנה במחלקות המיחשוב בארגונים"

"האסטרטגיה הזו מסייעת לקדם עבודה משותפת של הצוותים שמופקדים על פיתוח יישומים ובחינתם, ועל תחזוקת היישומים בסביבות הייצור", אמר אדלר ● לדבריו, "DevOps תתפתח ותהפוך לאסטרטגיה לכל עסק, כדי לשפר את חוויית הלקוח והנאמנות למותג"

מאיר אדלר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של CA ישראל

"שיטות מסורתיות לפיתוח ופרישה של יישומים אינן מספיקות עוד לעידן של המכשירים הניידים. חברות יכולות להשיג יתרונות רבים באמצעות אימוץ שיטת DevOps, על מנת לחולל מפנה במחלקת המיחשוב", כך אמר מאיר אדלר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של CA ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "בשיטת DevOps, פיתוח התוכנה מתבסס על התפיסה לפיה המפתחים ואנשי התפעול של ה-IT צריכים לתקשר אלה עם אלה ולפעול במשותף על מנת להאיץ את האספקה של שירותים עסקיים חדשים. מתודולוגיית DevOps מסייעת לקדם עבודה משותפת של הצוותים שמופקדים על פיתוח יישומים ובחינתם (Dev) ועל תחזוקת היישומים בסביבות הייצור (Ops). שיטת DevOps תתפתח ותהפוך לאסטרטגיה לכל עסק".

מדוע צריך אסטרטגיית Devops?
"הצרכנים המשתמשים במכשירים ניידים נהנים מהיכולת להשמיע את קולם. יש להם ארבע דרישות עיקריות: חידושים, מהירות, מחיר נמוך ואיכות גבוהה. מנגד, הלחצים הארגוניים גוברים. בכל מגזר מצפים מה-IT לספק יישומים איכותיים יותר, בקצב מהיר יותר, במקום לשחרר יישום חדש אחת לשנה-שנתיים. זאת, על אף שתקציבי המיחשוב נותרו ללא שינוי, או אפילו קוצצו. כתוצאה מכך, פיתוח היישומים הפך לגורם החשוב ביותר שמשפיע על חוויית הלקוח, הנאמנות למותג, הבידול מהמתחרים והגידול במכירות".

ממה נובע הגידול בעניין שמגלים בשיטת DevOps?
"זו מצטיירת כמשימה בלתי אפשרית, אלא שבמחלקות ה-IT מצליחים בה – מבצעים מיטוב של אספקת היישומים והאצת החדשנות באמצעות אימוץ של שיטת DevOps. הגענו לנקודת מפנה, בה הלחצים החיצוניים בעולם היישומים למכשירים ניידים והביקורות שמפרסמים הצרכנים באינטרנט חזקים מכדי שניתן יהיה להתעלם מהם.

המניע העיקרי לאימוץ אסטרטגיית DevOps הוא הצורך לשפר את החוויה של לקוחות הקצה. זהו מפנה במיחשוב שאותו מכתיבים הצרכנים, והוא כלל עולמי. בנוסף, ארגונים מדווחים על שיפור של 25% בעסקים הודות לשימוש במתודולוגיה הזו – שיפור המתבטא בגידול במספר הלקוחות, צמצום ההוצאות וקיצור זמן ההשקה".

מה קורה בישראל בתחום זה?
"סקר שערכה פירמת Vanson Bourne עבור CA בקרב 1,300 מקבלי החלטות בכירים בתחום המיחשוב בעולם ובישראל העלה כי ארגונים בארץ דיווחו על עלייה של 28% באיכות היישומים שנפרשו על פי מתודולוגיית DevOps. מדובר בשיעור הרביעי בגובהו בעולם, אחרי ארצות הברית, הודו ואיטליה. עוד עלה כי היא סייעה לארגונים בישראל להגדיל את מספר הלקוחות שמשתמשים בתוכנה או בשירותים שלהם ב-25%, להגדיל את שיעור החדשנות ביישומים ב-23% ולצמצם את ההוצאות על פיתוח ותפעול המיחשוב. שני שליש מהארגונים בארץ סבורים שהרכיב החשוב ביותר בכל אסטרטגיית DevOps הוא מתודולוגיית אג'ייל. זהו השיעור הגבוה באירופה".

אדלר עמד גם על המכשולים באימוץ המתודולוגיה ואמר כי הם "קשורים למורכבות, לעלות ולעבודה משותפת".

"אנחנו מציעים פתרונות ממשפחת CA LISA לאספקת יישומים לפי תפיסת DevOps", אמר אדלר. "חבילת CA LISA מביאה תובנות אסטרטגיות ומיכון לפעילויות DevOps, ומסייעת לאחד את הקבוצות שפעם היו נפרדות – ארכיטקטורה, פיתוח, בחינה וביצועים, ותפעול המיחשוב, על מנת לספק יישומים בקצב מהיר יותר ולצמצם את העלויות והסיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים