מיקרוסופט מפתחת חזייה שתתריע על "אכילה רגשית"

החזייה החכמה תדע לקלוט מצבים שונים בהם יש נטייה לאכילה מתוך רגש, למשל לחץ, שעמום או ייאוש, ותתקשר לטלפון החכם של הלובשת

אינטליגנציה ממוחשבת מתחת לבגדים: מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי היא מפתחת בימים אלה חזייה חכמה שיכולה להפחית "אכילה רגשית".

החזייה המתוכננות תצויד בחיישנים העוקבים אחר התנהגות הלב והעור, שמצביעה על רמות של מתח. החיישנים יתקשרו לסמארטפון של המשתמשת ויתריעו בפניה שמצבים כמו זה בו היא נמצאת נוטים להוביל אותה לאכול עקב המצב הרגשי בו היא נמצאת.

מחקרים מוכיחים שאנשים רבים נוטים לצרוך מזון עתיר קלוריות כאשר הם חשים לחץ, שעמום, ייאוש או קוצר רוח. החוקרים של מיקרוסופט ערכו בדיקה שהשתתפו בה ארבע נשים שנשאו בחזייה שלהן את החיישנים במשך ארבעה ימים, ואלה ניטרו סימנים חיוניים בגופן (דופק, חום ועוד), כמו גם רמת הזעה. הם מצאו שהחזייה איתרה לרוב את השינויים הרגשיים של מי שלבשה אותה בקלות, אבל היה צורך בהטענת החיישנים מדי שלוש-ארבע שעות, מה שהגביל את זמן ההתרעה של החזייה.

החוקרים לא פירטו האם החברה מפתחת מוצר דומה לגברים. מה שהם הסכימו לומר הוא שהם ימשיכו לבדוק "כיצד לבנות מערכת יציבה שתענה על אתגרים יומיומיים, תוך התחשבות בנושאים כמו חיי סוללה, נוחות והתאמה – הן לנשים והן לגברים".

עם זאת, אין מה לרוץ לחנויות, מאחר שמיקרוסופט הודיעה שהיא עדיין לא מתכננת ייצור המוני של החזייה ה-"מרגישה". "מערכת החישה של החזייה היא רק דוגמה לסוג של מחקר שעושים החוקרים של החברה, שמתמקדים בנושא הרחב יותר של מיחשוב רגיש או בעיצוב מוצרים ושירותים שרגישים לתחושות ותגובות של אנשים", ציין דובר מטעמה. "על אף שהיא ממשיכה במחקר בנושא המיחשוב הרגיש, אין למיקרוסופט כרגע תוכניות לפתח חזייה עם חיישנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים