בריטניה: תקלה במערכות התקשורת גרמה לשיבושים ב-1,300 טיסות

רשת הטלפוניה של מרכז הבקרה האווירית נפגעה משינוי במצב המחשבים – והובילה ל-"כאוס" ועשרות אלפי נוסעים מתוסכלים ● התקלה טופלה רק כעבור שעות ארוכות

דליפה של מידע פרטי על אלפי נוסעים ישראלים לחו"ל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יום של עיכובים ותסכול בשדות התעופה בבריטניה: כ-1,300 טיסות עוכבו או בוטלו אמש (ש') בשל תקלה במערכת הטלפוניה של מרכז הבקרה האווירית בממלכה המאוחדת.

התקלה החלה כאשר עובדי המרכז ניסו לשנות את מצב המחשבים שלהם "מהפעלת לילה להפעלת יום", מהלך שהשפיע על מערכת הטלפוניה במרכז הבקרה האווירית. ההודעה הרשמית על סיום הטיפול בתקלה יצאה רק בשעות הערב המאוחרות.

עשרות אלפי נוסעים נתקעו בשדות התעופה של בריטניה ואירלנד. לא מעט מאתרי החדשות הבריטיים הגדירו את המצב בשדות התעופה הללו כ-"כאוס". על פי האיחוד האירופי, 8% מתעבורה אווירית באיחוד "עוכבה באופן חמור בשל תקלה במערכת הטלפוניה של בקרת התנועה האווירית, מצב שגרם לשיבוש משמעותי בשדות התעופה ברחבי בריטניה ואירלנד".

המצב בנמל התעופה הית'רו היה החמור ביותר, שם נרשמו 228 ביטולים של טיסות. בנמל התעופה סטנסטד, טיסות התעכבו לאורך כל היום. העיכוב הממוצע, על פי דובר השדה, עמד על כשעתיים עד שלוש שעות. בנמל התעופה גטוויק בוטלו חמש טיסות , לצד עיכובים של 86 טיסות. שדות תעופה נוספים שעבודתם שובשה: דבלין, קרדיף, בלפסט, גלזגו, אדינבורו, בורנמות', מנצ'סטר, בירמינגהם, סאות'המפטון, לוטון וניוקאסל.

Eurocontrol, הארגון האירופי לבטיחות הניווט האווירי, אמר כי על מנת למזער את נזקי התקלה, אנשי הארגון נעזרו בצוותי בקרת תעופה מהולנד ומצרפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים