שוב: תקלה בווטסאפ ניתקה את השירות למשתמשים ברחבי העולם

המשתמשים לא יכולים היו לשלוח ולקבל הודעות למשך זמן רב – והתלוננו על כך ברשתות החברתיות ● מדובר באירוע נוסף בסדרה של תקלות שחווה ווטסאפ בחודשיים האחרונים

ווטסאפ (WhatsApp) נפלה – והרשתות החברתיות געשו: תקלה חמורה שאירעה בלילה בשירות ההודעות המיידיות הפופולרי מנעה ממיליונים רבים של משתמשים ברחבי העולם להשתמש בו, וגרמה לתגובות נזעמות מצד גולשים בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter). התקלה השפיעה על מדינות רבות, כולל ישראל. גולשים בקבוצת הפייסבוק של ווטסאפ דיווחו על התקלה ממקומות שונים, בהם בריטניה, גרמניה וערב הסעודית. רבים מהם הביעו טרוניות לגבי התקלה ושאלו מה גרם לה, כשחלקם אף מתלוננים על כך שהשירות חווה תקלות חוזרות ונשנות.

בהודעה שפרסמה ווטסאפ בחשבון הטוויטר שלה עם קרות התקלה נכתב כי "המערכת שלנו חווה כעת בעיות. אנחנו עובדים על זה ומקווים שהיא תשוב לעבוד במהרה". מספר שעות לאחר מכן פרסם השירות ציוץ לפיו הבעיות תוקנו באופן מלא והפנה את מי שעדיין חווה בעיות בשימוש לדף השאלות והתשובות באתר של ווטסאפ.

נפילת השירות הנוכחית היא אחת משורה של תקלות שחוותה ווטסאפ באחרונה. הראשונה שבהן אירעה בתחילת אוקטובר, כשמתקפה מבוססת DNS הצליחה להפיל את אתר השרתים של החברה למשך מספר שעות. כשבוע לאחר מכן, ב-15 באוקטובר, דיווחו משתמשים מרחבי העולם שהודעות שנשלחו לא הגיעו ליעדן או שהגיעו ליעד באיחור רב. חלק מהם דיווחו כי ההודעות ששלחו התקבלו אולם הם לא קיבלו אישור על כך. התקלה ההיא הסתדרה לאחר כשעה, אולם בניגוד לתקלה הנוכחית, החברה לא פרסמה אז הודעה רשמית. מקרה נוסף התרחש ב-3 בנובמבר. הוא היה אמנם קצר יותר בזמן אבל הקיף מספר רב יותר של משתמשים.

התקלה הנוכחית מגיעה יום אחרי שמחקר של On Device Research מצא כי ווטסאפ היא אפליקציית העברת ההודעות הפופולרית ביותר בעולם הטלפונים החכמים, כשהיא עוקפת גם את פייסבוק.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים