מיקרוסופט חסמה את הגישה ל-ZeroAccess – אחד הבוטנטים הגדולים בעולם

הפושעים הקיברנטיים הדביקו שני מיליון מחשבים בתוכנות זדוניות והונו באמצעותן גולשים ומפרסמים בבינג ● מיקרוסופט עתרה לבית המשפט בטקסס וזה הורה לחסום את הגישה ל-18 כתובות האינטרנט שהפושעים השתמשו בהן לביצוע ההונאה

מיקרוסופט (Microsoft) חסמה בסוף השבוע, יחד עם ספקיות אינטרנט ורשויות החוק בארצות הברית, את ZeroAccess, אחד הבוטנטים (Botnets) הגדולים בעולם – כך הודיעה החברה. החסימה אירעה לאחר שהפושעים הקיברנטיים הדביקו שני מיליון מחשבים והונו מפרסמים וגולשים בבינג (Bing), מנוע החיפוש של ענקית התוכנה.

מדובר ברשת של מחשבים שהודבקו בנוזקה שניתבה גולשים שחיפשו מידע בבינג לאתרים מסוכנים, במטרה לגנוב פרטים אישיים שלהם. הפושעים הקיברנטיים אף יצרו נתונים מפוברקים של הקלקות על פרסומות וטענו שבוצעו תשלומים עבורן.

החסימה בוצעה לאחר שמיקרוסופט עתרה לבית משפט בטקסס על מנת שיורה לבצע אותה, במסגרת מלחמתה בפשיעת הסייבר מזה שלוש שנים. בית המשפט נענה לבקשה והורה לספקיות האינטרנט לחסום את כל התנועה ל-18 הכתובות שהפושעים השתמשו בהן על מנת לבצע את מעשה ההונאה. מיקרוסופט אף השתלטה על 49 דומיינים שקשורים ל-ZeroAccess.

ריצ'רד בוסקוביץ', יועץ למשנה למנכ"ל מיקרוסופט, אמר כי ככל הנראה, המפעילים של הבוטנט פועלים מרוסיה, אולם מפתח התוכנה הזדונית יכול להיות מכל מקום בעולם.

זו הפעם השמינית בה מיקרוסופט פונה נגד רשת בוטנט שכזו. באחרונה פתחה החברה ברדמונד מרכז למלחמה בפשיעה הקיברנטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים