אלי פרנק, FrankIT: "ה-IT צריך ויכול להיות ה-'X פקטור' להצלחה בעסקים"

"מימוש האמונה הזו, על ידי מעשים ותוצאות, ישכנע גם את המנכ"ל וכל שאר חברי ההנהלה", אמר פרנק למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים ● הוא המחיש איך צריך להתנהל המנמ"ר בארגון, על פי אופי והתנהגות השופטים בתוכנית הטלוויזיה X פקטור: "להיות משוגעים ולעשות דברים נועזים כמו רמי פורטיס, אבל יחד עם זאת להיות מיושבים ולנתח עניינית כמו עברי לידר. להיות חייכנים ואהודים כמו משה פרץ, ויחד עם זאת להיות פצצת אנרגיה ולהפגין נוכחות כמו שירי מימון"

"עליכם להאמין שה-IT צריך ויכול להיות ה-'X פקטור' להצלחה בעסקים. מימוש האמונה הזו, על ידי מעשים ותוצאות, ישכנע גם את המנכ"ל וכל שאר חברי ההנהלה", כך אמר אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT ולשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "כבר לא מספיק שה-IT יהיה Enabler (תומך, מאפשר), כמו שנהוג היה לומר עד היום. גם לא ניתן להסתפק ב-Alignment (תאימות בין ה-IT ליעדים העסקיים). ה-IT צריך ויכול להיות Business Driver (מאיץ עסקי – מגדיל הכנסות, מקטין הוצאות וכיו"ב) ואף Business Generator (מחולל ויוצר עסקים – מוצרים, שירותים), ובמאמץ ראוי הוא יכול גם להיות ממוצב כ-Business Differentiator (מבדל עסקי, גורם שמביא לניצחון בתחרות)".

פרנק המחיש על דרך ההומור איך צריך להתנהל המנמ"ר בארגון, על פי אופי והתנהגות השופטים בתוכנית הטלוויזיה X פקטור: "להיות משוגעים ולעשות דברים נועזים כמו רמי פורטיס, אבל יחד עם זאת להיות מיושבים ולנתח עניינית כמו עברי לידר. להיות חייכנים ואהודים כמו משה פרץ, ויחד עם זאת להיות פצצת אנרגיה ולהפגין נוכחות כמו שירי מימון".

בהמשך, פרש בפני משתתפי הקורס את משנתו כיצד בעזרת שימוש בטכניקות פשוטות יחסית ניתן להשיג את כל האמור, תוך שהוא מביא דוגמאות מניסיונו האישי. לדוגמה, הציג פרנק את גישתו לטיפול בפער ההולך וגדל בין הביקוש וההיצע. בניהול הביקוש, הציע לברור אותו בצורה חכמה – "לזקק" את אוסף הדרישות, למקד ולתעדף על פי ערך עסקי (ציון 1-5 על פי מידת התרומה והערך) וכדאיות כלכלית (ציון 1-5, על פי עלות התשומות ו-ROI ו/או מידת פשטות היישום). כך, הסביר פרנק, נוצרת "מטריצת מיקוד", כשהשאיפה היא לטפל באותן דרישות שנמצאות ברביע הימני העליון.

בצד ההיצע והגדלתו, דיבר פרנק על מדידת תפוקות (דרישות שעלו לייצור, ולא תשומות של חודשי אדם), ושיפור דרסטי שלהן (ובכך העלאת ערך) באמצעות שיפור תהליכי העבודה, הקטנת הזמן הלא אפקטיבי של אנשי המקצוע, והפנייתו לפעילות יוצרת שמעלה תפוקה. בנוסף, הדגיש את החשיבות של הובלת חדשנות טכנולוגית שימושית ליצירת חדשנות עסקית, יוזמות להתייעלות, חיזוק שרידות ויציבות של מערכות, ועוד.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל, כאשר בשנים האחרונות לקחו בו חלק מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים