אפל: טכנולוגיה מבוססת מיקום תודיע לחברה היכן נמצאים הלקוחות

ענקית הטכנולוגיה תשתמש בתוכנת iBeacon למעקב אחרי הלקוחות כך שיוכלו להתעדכן בהצעות על בסיס מיקום פיזי ● החברה מרגיעה: אנחנו לא שומרים מידע

במסגרת תוכנית חדשה, צוידו כל 254 החנויות של אפל (Apple) בארצות הברית בטכנולוגיית iBeacon לשירותי מיקום. כך דיווחה ענקית הטכנולוגיה.

תוכנת iBeacon נכללת במערכת ההפעלה iOS 7 במכשירי iPhone ו-iPad. ציוד החומרה שהותקן בחנויות אפל מסוגל ליצור קשר עם תוכנות אלה, ולציין היכן מצויים קונים – מהכניסה לחנות ועד לדלפק האחורי.

בכך מצטרפת אפל למגמה הלוהטת של שיווק מבוסס מיקום, במסגרתו יכולים הקונים לקבל הצעות ברמה גבוהה ביותר של מיקוד. מבחינת החנויות הפיזיות, מאפשרת הטכנולוגיה להתחרות ביכולות המיקוד הגבוהות של החנויות המקוונות, שבמחשביהן מאוחסנים הרבה יותר נתונים על הקונים.

טכנולוגיית iBeacon מבוססת על תקשורת בלוטות' (Bluetooth), ולכן היא תפעל רק במכשירים בהם פועלת תקשורת זו ורק לאחר שהמשתמשים יאשרו את הצימוד. לאחר מכן יקבלו הקונים הודעות שונות במהלך הביקור שלהם בחנות. כך, למשל, מידע נוסף על מוצרים שלידם הם עוברים: אם קונה מגיע לאסוף מכשיר שרכש באינטרנט, הוא יקבל הודעה שהמוצר מוכן לאיסוף ברגע שייכנס לחנות.

כדי להרגיע מראש את מי שחוששים לפרטיות, ציין דובר אפל כי החברה אינה שומרת פרטים אישיים על לקוחותיה, וכי התקשורת בטכנולוגיית iBeacon היא חד כיוונית – אל המכשיר ולא ממנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים