Color Yourself: האפליקציה שתוסיף לכם צבע

התמונות הרגילות שמצולמות בטלפון הסלולרי לעתים די משעממות ויכולות לקבל חיים עם האפליקציה הישראלית ● אלא שיש ב-Color Yourself כמה בעיות שעלולות למנוע ממנה להיות פופולרית ● הילדים יאהבו אותה - ואולי גם אתם

תחום האפליקציות היצירתיות, אלה שדורשות קצת יותר מכניסה ודפדוף, הולך ומתרחב. בכל חנות יישומים אפשר לראות לא מעט אפליקציות שהופכות את הצילום בסלולר לחוויה מיוחדת במינה. לא סתם לצלם את עצמנו, אחרים או דברים שאנחנו רוצים לתעד, אלא לעצב את התמונות, לערוך אותן, להוסיף להן אפקטים ובעצם לעשות איתן כמעט כל מה שאנחנו רוצים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לשנות את אפיון התמונות שיוצאות מתהליך הצילום עצמו. במקום לשמור תמונות JPEG רגילות, מציגים על המסך תמונה שעוברת סינון כלשהו, כזו שניתן לשמור או לבצע עליה מניפולציות.

זה מה שמציעה Color Yourself, אפליקציה ישראלית שיצר יאיר ברק. במקום להציג על המסך של הסמארטפון תמונה "רגילה", נטולת כל עיבוד, התמונה מוצגת בה לאחר שעברה סינון, כתרשים, כתמונה שלכאורה ציירתם אותה בעיפרון. כל משתמש רציני בסינון תמונות מכיר את זה מאפליקציה אחרות, אולם בניגוד אליהן, ב-Color Yourself התרשים הזה הוא רק השלב הראשון של התהליך.

אלא שלפני שאעבור לשלב השני, יש עוד כמה דברים קטנים שקשורים למסך צילום התמונה עצמה: מוצגים בו שלושה כלים, ומעבר לכפתור הצילום וכפתור שינוי כיוון המצלמה, שמוכרים מכמעט כל אפליקציה בתחום, המחוון הארוך מאפשר לקבוע את בהירות התמונה המצולמת. התגובה של האפשרות הזאת מעט איטית, אבל היא עובדת.

בשלב השני של העבודה, כפי ששמה של האפליקציה מרמז, המטרה היא לצבוע את התרשים/צילום שלוכדים בשלב הראשון בעזרת כמה כלים פשוטים. הכלי המרכזי הוא אצבעו של המשתמש. פשוט בוחרים בעזרת לחיצה צבע מפלטת הצבעים שמוצגת בצד השמאלי של המסך ומזיזים את האצבע מעל האזור שרוצים לצבוע, וחוזר חלילה. בעזרת העיפרון שמוצג בצד שמאל צובעים, בעזרת המחק מוחקים ואז שוב מעבירים את האצבע על התמונה. בלחיצה על כל אחד מהכלים הללו אפשר לבחור את עובי המכחול הווירטואלי המבוקש מבין חמישה שונים ומוגדרים מראש.

כשמסיימים את עבודת הציור, אפשר לשתף את התמונה שמתקבלת באמצעות כל אפליקציה שתומכת בכך, החל בדואר אלקטרוני דרך דרופבוקס (Dropbox) וכלה ב-ווטסאפ (WhatsApp).

מניסיון, האפליקציה הזאת מושכת מאוד ילדים, בגלל אפשרות הצביעה. אלא שיש כמה בעיות שייתכן שימנעו מהאפליקציה הנחמדה הזו להפוך ללהיט של ממש. הראשונה היא העדר האפשרות לשמור בפשטות את התמונה, בכל שלב של העבודה, לזיכרון הפנימי של המכשיר. מה קורה אם אני, כמשתמש, רוצה לשמור את הצילום בצורת התרשים ולא רק בצורה צבעונית? ואם אני רוצה לסיים את עבודת הצביעה מאוחר יותר? ובכלל, אולי אני רוצה לצלם כמה תמונות כאלה ואחר כך לתת לילדים שלי לבחור לבד מהתפריט את התמונה שהם יוכלו לצבוע?

בנוסף, פלטת הצבעים המוצעת בגרסה החינמית דלה מדי. הגם שהמחיר שצריך לשלם אם רוצים לבחור מפלטה מלאה סביר – 3.90 שקלים, חמישה צבעים בלבד לבחירה באופציה החינמית, שאחד מהם לבן, זה מעט מדי ולא מאפשר באמת לחוות את השימושים שאפשר לעשות באפליקציה.

כך או כך, בסופו של דבר, הרעיון של Color Yourself – שילוב של צילום 'תרשימי' עם אפשרות לצביעה – בהחלט מוצלח ונחמד, וגם במתכונתה הנוכחית מהווה האפליקציה שעשוע נחמד, בעיקר אם אתם רוצים להשתעשע עם הילדים.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים