סיסקו: נדחתה התביעה נגד הרכישה של סקייפ על ידי מיקרוסופט

ענקית ציוד התקשורת טענה כי המהלך יוביל למונופול, אולם בית המשפט והאיחוד האירופי דחו את הטענה ● החברה צפויה לערער על ההחלטה

סיסקו (Cisco) לא הצליחה להוכיח שההשתלטות של מיקרוסופט (Microsoft) על סקייפ (Skype) תיצור מונופול. כך קבע בית המשפט הכללי בלוכסמבורג, שהוסיף ודחה את הטענות שהשמיעה החברה בדיון שנערך בחודש מאי, לפיהן האיחוד האירופי שגה בכך שאישר את העסקה מבלי להטיל הגבלות על ענקית התוכנה.

החששות של סיסקו נובעים מכך שהחברה מוכרת לארגונים ציוד יקר יותר לוועידות וידיאו, בעוד שבחלופה שמציעה סקייפ של מיקרוסופט יכול להשתמש כל מי שמצויד במחשב ובמצלמת אינטרנט. "הרכישה של סקייפ על ידי מיקרוסופט עומדת בדרישות השוק הפנימי של האיחוד האירופי. המיזוג אינו פוגע בתחרות בשוק של תקשורת הווידיאו לצרכנים פרטיים, או בשוק של תקשורת הווידיאו לארגונים עסקיים", קבעו השופטים.

השופטים ציינו כי מאחר וסיסקו נהנית מנתח גדול מהשוק הארגוני של ועידות הווידיאו, וגם מתחרות גדולות נוספות פועלות בשוק זה, הרי שמיקרוסופט לא תוכל לפגוע בתחרות במגזר.

סיסקו, שהגישה את העתירה ביחד עם Messagenet, מתחרה איטלקית של סקייפ, הודיעה בתחילה כי לא תערער על ההחלטה של בית המשפט באירופה, אך בהמשך היא חזרה בה מהודעה זו. "אנו מקווים שבשם האינטרס של הצרכנים והלקוחות, תחבור אלינו מיקרוסופט ביצירת קהילה פתוחה של וידיאו, תוך שמירה על תאימות הדדית", הודיעה החברה. "ביחס לערעור, אין לנו כרגע תגובה".

כשליש מהשיחות הקוליות ברחבי העולם נערכות כיום בתוכנת סקייפ. 280 מיליון משתמשים משוחחים בתוכנה במשך יותר מ-100 דקות בחודש, על פי נתונים שמסר קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של מיקרוסופט, בחודש מרץ האחרון.

"ההחלטה שקיבל היום בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי הייתה נכונה, משום שהרכישה של סקייפ אינה פוגעת פגיעה משמעותית בתחרות באזור הכלכלי של אירופה", אמר הממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים