ויקטור אררה, יועץ מיחשוב: "המובייל יחליף את הרב קו"

"האפשרות לשלם על נסיעות בתחבורה הציבורית באמצעות הסלולר תקרה, אבל זה ייקח זמן, בגלל תהליכים שונים", אמר אררה, יועץ מיחשוב בכיר ● ניר ארז, מנכ"ל Moovit: "אנחנו מפיקים מעל חצי מיליארד רשומות סטטיסטיות של תחבורה ציבורית בכל חודש, וניתן להשתמש בהן כדי לקדם את הנושא"

"המובייל נכנס לכל תחום והוא עתיד להחליף את הרב קו (הכרטיס החכם לתשלום בתחבורה הציבורית – י"ה). זה ייקח זמן, אבל זה יקרה", כך אמר ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר.

אררה הוביל את מסלול התחבורה שהיה חלק מכנס World eGov Forum 2013 שהתקיים באולם הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדברי אררה, הסיבה לכך שדברים כמו החלפת הרב קו במובייל לוקחים זמן נעוצה בתהליכים שיש לבצע עד אז. "צריך שתהיה רגולציה רלוונטית, צריך לעשות פרסונליזציה ו-ולידציה, להסמיך חברות לעניין, לוודא איך המסלקה מקבלת את הנסיעות שהנוסעים שילמו עליהן באמצעות הטלפון ויש לבצע התחשבנות וניתוחים כלכליים. יש להבטיח שהתשלום לתחבורה הציבורית באמצעות הטלפון הנייד תוכר ותכובד על ידי כל המפעילים. כמובן, קודם לכל, משרד התחבורה צריך לפרסם מכרזים בנושא".

800 אלף משתמשים מישראל. Moovitהוא הוסיף כי "יש כיום פתרון שמאפשר לטעון את הרב קו באמצעות המובייל, וזה פתרון ביניים טוב, שמשפר משמעותית את המצב. הוא יכול להחזיק בינתיים, עד שנגיע למסגרות הניהולית והמשפטית שיאפשרו למובייל להחליף את הרב קו".

"שילוביות מלאה משמעה גם תשלומים על הנסיעות במובייל"
ניר ארז
, מנכ"ל Moovit, דיבר על האפליקציה שהחברה פיתחה, שהיא בין הפופולריות לתחבורה ציבורית בארץ ופועלת גם במקומות שונים בעולם. לדבריו, "חברת Moovit הוקמה לפני שנתיים והאפליקציה הושקה לפני שנה וחצי. בהתחלה לא האמינו שנצליח והנה, כיום יש לנו רק בישראל 800 אלף משתמשים. כמעט 200 אלף פעמים ביום אנשים בארץ פותחים את Moovit ומבררים באמצעותה איך הם יכולים להגיע מנקודה לנקודה ומתי מגיע האוטובוס הבא, או הרכבת הבאה".

הוא אמר כי השילוביות ממומשת באפליקציה הלכה למעשה. "הפתרון שלנו כולל כל סוג של תחבורה ציבורית, כולל הליכה ברגל. נוסע שרוצה להגיע ליעד מסוים, כשכדי להגיע הוא צריך להחליף אמצעי תחבורה ציבורית בדרך, יכול לראות באפליקציה שלנו כמה דקות הוא צריך ללכת בין תחנה לתחנה, אם בכלל. בנוסף, Moovit מאפשרת לנוסעים להזין מידע זמן אמת".

עם זאת, הוסיף, "כדי להגיע לשילוביות מלאה, צריך שגם התשלום לתחבורה הציבורית יוכל להתבצע באמצעות הסלולר. כבר כיום אנחנו מאפשרים לשלם על הנסיעה דרכנו בחו"ל, ובישראל אנחנו מקיימים פיילוט".

ארז ציין כי "Moovit מייצרת מעל חצי מיליארד רשומות סטטיסטיות של תחבורה ציבורית בכל חודש. אני קורא לכל גורם שמעוניין להשתמש בסטטיסטיקה הזאת כדי לקדם את התחבורה הציבורית לבקש מאיתנו לקבל את המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים