דו"ח של מפקח נאס"א: בכירי גוגל ניצלו לרעה הנחה על דלק מטוסים – וחסכו 5 מיליון דולר

לארי פייג', סרגיי ברין ואריק שמידט הורשו לרכוש דלק במחיר מוזל עבור טיסות לצרכים ממשלתיים, אולם בפועל הם השתמשו בהטבה לטובתם האישית ובניגוד להסכם המפורש

במשך שש שנים הטיסו בכירי גוגל (Google) את צי המטוסים הפרטיים של החברה בדלק שרכשו מהממשלה במחירים מוזלים – מבלי שהיו מורשים לכך. כך לפי דו"ח שפורסם על ידי המפקח הכללי של נאס"א, פול מרטין.

בכירי גוגל – בהם לארי פייג', סרגי ברין ואריק שמידט – היו מורשים לרכוש דלק מוזל רק לצרכים ממשלתיים של נאס"א, נטען בדו"ח, אך עשו זאת גם לצרכים פרטיים. בכך הם השיגו הנחה המוערכת בסכום המוערך בין 3.3 ל-5.3 מיליון דולר.

העסקה שמדובר בה נערכה ב-2007 בין גוגל לנאס"א, לפיה לגוגל הותר להחנות את צי המטוסים שלה בבסיס הקרוב למשרדיה במאונטיין ויו שבקליפורניה. בתמורה, התירו בכירי ענקית האינטרנט לנאס"א להשתמש במטוסיהם לצורכי מחקר ובדלק שנרכש במחירים מסובסדים על ידי החברה שמפעילה את צי המטוסים עבור גוגל, H211. ההסכם בין הצדדים הופסק בסוף אוגוסט, לאחר שהתברר לפנטגון כי H211 משתמשת בדלק המוזל גם לצרכים פרטיים של בכירי גוגל.

לזכותה של גוגל, טען המפקח הכללי כי המצב נוצר בשל "אי הבנה פנימית בממשל" ולא מתוך כוונת הונאה. לפי הדו"ח, גורמים בפנטגון "לא הבינו כי H211 קונה דלק הן לצרכים פרטיים והן למשימות עבור נאס"א", למרות שגורמים בארגון דיווחו למשרד ההגנה על טיבו של ההסכם.

לפי הדו"ח, מאז אוגוסט קונה גוגל דלק במחירים מוזלים רק עבור משימות הקשורות לנאס"א, ומשלמת מחיר שוק עבור דלק לטיסות פרטיות. גוגל תצטרך להעביר למשרד האוצר סכום המוערך ב-158 אלף דולר עד יולי 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים