תוכן שיווקי

מערכות מידע: הטרנדים החמים של 2014

מאת: תמי זיתן - מנכ"ל משותף, IT-Solutions

15/12/2013 09:37

כמו תחומים רבים, גם תחום מערכות המידע רשם בשנה האחרונה התאוששות לאחר תקופת ההאטה של המשבר הכלכלי. מגמות טכנולוגיות חדשות ממשיכות להתבסס, ולהגדיר מחדש את האופן בו מחזרים הארגונים אחר לקוחותיהם. אז מה צפוי לנו ב-2014?

חווית לקוח – המנוע העסקי הבא
נושא חווית הלקוח ממשיך לטפס לראש סדר העדפויות של מנהלים, ותופס מקום משמעותי גם אצל מנהלי מערכות מידע. סמנכ"לי שירות ושיווק מבינים כי על מנת לספק ללקוחת חוויה אפקטיבית, כזו שתשאיר אותו כלקוח בחברה, עליהם להיות זמינים ללקוח בכל הערוצים: בנייד, בפייס, באתר, בבלוג החברה וגם בפגישה הפרונטלית – ויותר מזה על כל המערכות המספקות ללקוח את השירות להיות מקושרות זו לזו ולדבר בשפה אחידה כך שהלקוח יוכל להתחיל את חווית הלקוח בערוץ אחד ולהמשיכו באחר ובכל הערוצים ידברו איתו באותה שפה. על פי חברת המחקר פורסטר, ב-2014 צפויים ארגונים רבים להקצות תקציבים נכבדים לתחום.


מיחשוב ענן – עוברים להיברידי

שירותי הענן שהלכו וביססו את מעמדם בקרב ארגונים ב-2013, ימשיכו להוות חלק ניכר מהוצאות ה-IT של ארגונים גם ב-2014. היתרונות הכלכליים עבורך ארגונים קטנים ובינוניים המשלמים תשלום קבוע של "שכירות" לשירותי המיחשוב בענן כבר ברורים כמו גם יתרונות השימוש בענן לצורך המשכיות עסקית וגיבוי למערכות – במיוחד היות וחוות האירוח מספקות סטנדרטים גבוהים ביותר, הן מבחינת אבטחה פיזית והן מבחינת החזקת אתרים חליפיים.

ב-2014, על פי חברת המחקר גרטנר, יותר ויותר ארגונים ישאפו לאמץ מודל היברידי, המשלב בין הענן הציבורי לבין ענן פרטי המוקם על תשתית פרטית של הארגון ומותאם לצרכיו.

ביג דאטה – יוצרים יתרון תחרותי
BIG DATA הוא למעשה שלב נוסף באבולוציה של יישומי ה-DATA WAREHOUSE, שמאפשרים לייצא מידע ממספר מערכות בארגון על מנת לנתחו לצורך קבלת החלטות ארגוניות ואסטרטגיות. בשנים האחרונות, השימוש ההולך וגובר באינטרנט וכניסתם של אתרי המסחר האלקטרוניים והרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק. המידע על התנהגות הצרכנים נמצא בכל רחבי הרשת – בפייסבוק, בבלוגים, בפורומים, באתרי קניות ועוד, וגלום בו פוטנציאל עסקי עצום שיסייע לארגונים להבין את הצרכים והרצונות של לקוחותיהם ולהתאים להם מוצרים ושירותים.

סקר שערכה חברת המחקר CFO בקרב כ-160 מנמ"רים בארה"ב ובריטניה מראה כי ב-2014 מתכוונים 92% מהמנמ"רים למנף את המידע שזמין לארגון על מנת ליצור באמצעותו יתרון תחרותי. כשליש מהנשאלים ציינו כי בכוונתם להשקיע בכלים שיאפשרו לעובדים גישה תמידע בזמן אמת, ו-28% מתכוונים להפנות משאבים לטובת שיפור תהליכי כריית המידע ועיבודו.

אפליקציות mobile – להחזיר את השליטה לארגון
מגמת ה-BYOD – שימוש במכשירים ניידים וטאבלטים אישיים של העובד ככלי עבודה, הופכת לעובדה מוגמרת בכל ארגון, מה שטומן בחובו לא מעט סיכונים ומחייב את הארגון בניהול חכם יותר, הן בפן התשתיתי והן בפן האפליקטיבי. הארגונים מבינים כי אין ביכולתם לבטל את השימוש במכשירים הפרטיים. אך על פי חברת המחקר גרטנר, ב-2014 ייקחו לא מעט ארגונים צעד אחד אחורה, ויגדירו מחדש את מדיניות השימוש בפלטפורמות הניידות ויתיחסו בצורה קפדנית לסוגיות של פרטיות ואבטחת מידע.

בנוסף צפויים ארגונים להשקיע בפלטפורמות ניהול חכמות, המאפשרת הפעלת יישומים קיימים וחדשים על כל מכשיר, תוך שמירה על מדיניות אבטחה, ניהול אפליקציות, ותמיכה במכשירים אישיים.


IT-Solutions מתמחה במתן שרותי ייעוץ, ליווי וניהול פרויקטים. לחברה שלושה תחומי פעילות מרכזיים: ייעוץ, ליווי אסטרטגי וניהול פרויקטים בתחומי CRM, בילינג, ERP, פורטלים ארגוניים, ליווי בהקמה והשבחה של מוקדים ומיקור חוץ. לפרטים נוספים – לחצו כאן.

אירועים קרובים