HP הכריזה על פתרונות תוכנה וחומרה חדשים בכנס השותפים בברצלונה

החברה הציגה את מרכז אחסון הנתונים HP Converged Storage, וכן פתרונות לעולם ה-Big Data ופרויקט שעוקב באמצעים טכנולוגיים אחרי החיים של בעלי החיים באזורים הטרופיים, כדי ללמוד את ההשלכות שלהם על בני האדם

15/12/2013 12:27

ה-Big Data ומרכזי האחסון היו התחומים המרכזיים להם השיקה HP פתרונות במסגרת כנס הלקוחות האירופי שלה, שנערך באחרונה בברצלונה, בהשתתפותה של מג וויטמן, מנכ"לית החברה. אחת ההכרזות הבולטות הייתה של המערכות האחודות ופתרונות האחסון האחודים להקמת מרכזי נתונים.

ג'ורג' קדיפה, סגן נשיא בכיר לתוכנה ב-HP, חשף במהלך הכנס את מרכז אחסון הנתונים HP Converged Storage, שעל פי החברה מאפשר הקטנה משמעותית של עלויות האחזקה, כולל אנרגיה ומקום, וכן שיפור ביצועים ואופטימיזציה מלאה של פעילות המערכת. הפתרון מכסה את תחום ה-Big Data באופן מלא, אמר קדיפה.

תחום ה-Big Data הפך באחרונה מנחלתם של ארגונים מעטים לבעייתם של ארגונים רבים. כמות הנתונים הארגוניים שאינם מאורגנים ואינם מסודרים בטבלאות מגיע לא פעם עד ל-90%. על פי HP, מקורם של חלק מהנתונים במכונות ושל חלקם האחר – בבני אדם, למשל מידע מרשתות חברתיות. על מנת לקלוט ולאחד את הכמות העצומה של הנתונים שילבה החברה מספר פתרונות: מצד נתוני המכונה, החברה משתמשת במוצרים של ורטיקה – חברה שהיא רכשה לא מכבר. פתרון זה מאפשר קליטה מהירה תוך כדי עיבוד של מקורות המידע וסיווגו. המידע המגיע מבני אדם עובר דרך החידוש האחרון של אוטונומי (Autonomy), המכונה idol. פתרון זה קולט, מעבד ומסווג מידע שמגיע ממספר רב של מקורות ובפורמטים שונים. אחד הדברים המייחדים אותו הוא היכולת של HP לספק הגנה ושמירה מלאה של הנתונים תוך יצירת פרופילי אבטחת מידע. כך, למשל, מידע שמגיע משרת האינרטנט של הארגון ומדווח כמה זמן עבד רכיב מסוים או איזה עמוד באתר מהווה מוקד משיכה נשמר אוטומטית אך מוגדר כחסוי, ורק משתמש מורשה יכול לחשוף אותו ולעשות בו שימוש. לעומת זאת, הזמנות, חוזים סרוקים וחשבוניות שמגיעים מהטלפון החכם של איש המכירות חשופים למנהל המכירות של הארגון.

בנוסף, הציגו מנהלי החברה את HP ConvergedSystem. מדובר בסדרה של פתרונות אחודים שלפי HP מקטינים משמעותית את העומסים והנפחים במחסני הנתונים ומאפשרים חסכון באנרגיה ובמקום. סדרת המוצרים כוללת יכולות התקנה, הטמעה ופריסה מהירים, כולל רכיבי ניהול של HP-Open View.

במסגרת ההכרזות הציגה HP גם פתרון בתחום תשתיות הרשת, שכולל נתב אלחוטי, כרטיסי רשת, רכזות, אבטחת מידע, שיפור ביצועים, חלוקת עומסים אוטומטית, ניהול משתמשים והקצאת משאבים. החברה הרכיבה את כל רכיבי הרשת והתקשורת לתוך קופסה אחת. הרעיון מבוסס על יכולת ניהול המשאבים הללו בכל הרמות בעזרת רכיב ניהול של HP. החברה טוענת שבכך משיג הארגון ניהול אופטימלי של משאבי הרשת, שליטה מרכזית במצבה, כולל אפשרות הרחבה וגידול או הקטנה בעת הצורך, וכאמור, העובדה שהכול נעשה מתוך קופסה אחת.

לצד התוכנה הציגה HP בכנס פתרונות בעולם החומרה, בהם מחשבים "רזים" שמותקנים בתוך המסכים שלהם, על שלל מרכיביהם: מעבד, זיכרונות, דיסקים ויציאות USB. המחשבים הללו מזכירים במעט את מחשבי המקינטוש (Macintosh) הביתיים, אלא שבמקום מערכת ההפעלה של אפל (Apple) מותקנות בו מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft) או לינוקס (Linux).

המחשב "הרזה" כשהוא מפורק...

...וכשהוא מורכב

כמו כן, עסק הכנס בשיתוף הפעולה של HP עם ארגון איכות הסביבה CI, שחוקר מזה מספר שנים את החיים ביערות הטרופיים, על מנת להסיק כיצד הם משפיעים על החיים של בני האדם. בין היתר, מצלמים אנשי הארגון את היערות הטרופיים בתדירות קבועה, על מנת לעמוד על השינויים החלים בעצים, אוספים נתונים אודות בעלי החיים שחיים ביערות ועוקבים אחריהם באמצעים אלקטרוניים. מדובר בפרויקט שכולו מבוסס טכנולוגיה וכולל מידע בנפח רב – Big Data.

המהנדסים של HP בנו עבור הפרויקט מערכות קלט ואיסוף נתונים ממקורות שונים, למשל מכשירי איכון שהותקנו על גופם של בעלי החיים. אלה שידרו נתוני מיקום שנקלטו אוטומטית ישירות למאגר הנתונים. על מנת לחקור הכמות המסיבית של הנתונים שנאספה, נעשה במסגרת הפרויקט שימוש בפתרון ה-Big Data של HP, בכלל זה במרכיבי וקטרה לאיסוף נתונים ממכשירים ובמנוע ה-idol ליצירת קשרים בין תמונות לנתוני המיקום ומזג האוויר.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים בברצלונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים