תוכן שיווקי

"ארגונים חייבים להיות מוכנים לרגע האמת ולהשקיע במערכת DR שתבטיח המשכיות עסקית"

"כל ארגון שבבעלותו מידע בעל ערך ומערכות מחשב קריטיות יכול להטמיע מערכת DR מלאה בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה מבעבר", כך אמרה יפעת סעדה, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת אפריקוט, אודות החשיבות הקריטית שבהטמעת מערכות DR בארגונים

15/12/2013 12:42

האם יהיה נכון לומר כי ה-11 בספטמבר העלה למודעות את נושא ה-DR?
"ה-11 לספטמבר בהחלט העלה על סדר היום הציבורי כבר לפני למעלה מעשור את חיוניותן של מערכות הגיבוי וההמשכיות העסקית. לצערי במהלך עשור זה חווינו גם בארץ ארועים חמורים וגם הסופה השבוע גרמה לבעיות רבות, אולם, מנתונים שפורסמו לאחרונה, עדיין לכמחצית מהחברות במשק אין תוכנית התאוששות מאסון והמשכיות עסקית איכותית שתסייע להם להתמודד עם קטסטרופה, תקלה חמורה או אפילו השבתה הנובעת מתחזוקה שוטפת".

למה חשוב שלארגונים תהיה תוכנית התאוששות מאסון ומערכות DR חדשניות?
"הנוכחות המרכזית של מערכות המיחשוב בתפקודם היומיומי של ארגונים רבים מדגישה את הצורך בשימת לב מיוחדת לנושא ה-DR והמשכיות העסקית. ברור לגמרי, שהפסקה בעבודת מערכות המחשוב כתוצאה מאסון עלולה לגרום נזק כספי משמעותי לארגון.

ההערכה היא כי החברות הגדולות משקיעות בין 2% ל־4% מתקציב טכנולוגית המידע שלהן על תכנון התאוששות מאסון, במטרה למנוע הפסדים גדולים יותר במקרה שהעסק לא יכול להמשיך לתפקד בשל אובדן של תשתית טכנולוגית המידע והנתונים".

כיצד את מסבירה את העובדה שמחצית מהארגונים לא משקיעים משאבים במערכות DR?
"למרות שהן קריטיות, לארגונים יותר קל לדחות את ההשקעה בנושא ה-DR מכיוון שהוא נתפס כיקר. כשאני נפגשת עם לקוחות ומעלה את נושא ה-DR מרביתם מיד מציינים את התקציב המוגבל אם בכלל קיים כזה. המסר שחשוב לי להעביר הוא שהעלות הגבוהה של פרויקטי DR היא נחלת העבר וכיום עלותו של פרויקט DR אפשרית ולא מצריכה משאבים רבים".

אם כן, מה השתנה בתחום?
"יש היום כמה דרכים ליישם את נושא ה-DR. לקוחות רבים מניחים שפרוש הדבר הוא להקים סביבה מרוחקת זהה או דומה לסביבת היצור שלהם מבחינת מפרט השרתים, נפחי האחסון, וכו'. אולם, היום ישנן מערכות תוכנה המאפשרות להקים את המערכות על גבי סביבה וירטואלית באתר מרוחק. בסביבת העבודה החלופית לכל שרת יהיה מקביל וירטואלי, מולו יוכלו לעבור המשתמשים לעבוד מיידית במקרה של אסון, תקלה או תחזוקה. המשתמשים יעברו לעבוד בסביבת ה-DR בצורה שקופה ואוטומטית ולא ירגישו בהבדל.

אנחנו באפריקוט מתמחים בהטמעת תוכנות חדשניות אלה, שמאפשרות הפחתת עלויות וחוסכות הקמת אתר DR יקר יותר, הכולל שרתים וחומרה יקרה. היום אנחנו מספקים חבילות תוכנה הכוללות גיבוי יעיל לדיסק ולטייפ הכלולים במחיר, וכן מערכת מרכזית ייעודית לניהול תהליכי הגיבוי וה-DR יחד. כך נחסכת רכישת מספר תוכנות וניהולן בנפרד. בנוסף, כיום, ההתפתחויות בתחום מאפשרות הקמת אתר DR בצורה זולה יחסית, פשוטה ומהירה. בעבר הפתרונות הצריכו ידע מקצועי ברמה גבוהה, ותלות במטמיע חיצוני שינהל, יתחזק ויתקין אותם. מערכות התוכנה שאנו מספקים היום הן ידידותיות למשתמש וקלות לאימוץ, ולעיתים קרובות צוות ה-IT בארגון יוכל לתחזק אותן באופן עצמאי".

מה המסר שאת רוצה להעביר לארגונים?
"חשוב לי שארגונים יבינו שמערכות DR הם סוג של גלגל הצלה לשעת צרה – אנחנו מאפשרים למנמ"רים לישון בשקט בלילה. אנחנו מגיעים ללקוחות, מאפיינים לכל אחד מהם את הסביבה המתאימה לו ובונים פתרון מקיף בהתאם לתקציב. נתקלנו ביותר ויותר לקוחות שוויתרו או דחו הטמעת מערכת גיבוי ו-DR בגלל תיקצוב גבוה מדי, ובאמצעות איפיון יצירתי ומדויק סייענו להם לבנות מערך גיבוי ו-DR מקיף ולהחזיר נושא קריטי זה לראש סדר העדיפויות".

אירועים קרובים