תוכן שיווקי

הכוח (הנשי) לחלום!

מאת עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת ב-ServiceWise

15/12/2013 17:11
עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת ב-ServiceWise

חזרנו לא מכבר משבוע אינטנסיבי מאוד ומרתק להפליא. פרסמנו סיכום טכנולוגי על החידושים המרשימים שהוצגו בכנס. אבל בנוסף רצינו לשתף בחוויות האנושיות. הרבה דברים בלטו השנה, בהשוואה לשנים עברו: זהו כבר לא חלום (Dream), זאת מציאות עוצמתית (force).

– מדובר בכמות אדירה של אנשים – 120,000 משתתפים.
– מופע פתיחה ופעלולים, שלא היה מביישים את העיר ההוליוודית הדרומית לכאן.
– הנעליים המעוצבות של מארק בניוף.
– כוחה של קהילה ותרומה לקהילה.

– העוצמה הנשית – שתי הנקודות האחרונות ליוו את כל ההרצאות המרכזיות בכנס: מרבית השעה הראשונה מתוך דברי הפתיחה, להם יש חשיפה בינלאומית וירטואלית רחבה ביותר (מעבר ל-15,000 איש שנמצאים פיזית באולם הכנסים הענק), הוקדשה לפעילות של החברה בתרומה לקהילה.

הציניקנים שבינינו יגידו שזה מכשיר אדיר ליחסי ציבור – וזה בהחלט נכון. עם זאת, הערך המוסף של זה הוא העלאת המודעות לנושא התרומה לקהילה והמודל 1:1:1 (1% מהמוצר, 1% מההכנסות ו-1% מזמן העבודה נתרמים לקהילה), כמו גם תרומות ופעולות קונקרטיות שעושה חברת Salesforce.com והשותפים העסקיים שלה לטובת הקהילה המקומית ואף הקהילה הבינלאומית (לדוגמה בהאיטי ובפיליפינים).

כשעלתה על הבמה דוגמנית העל היפיפיה פטרה נמקובה, מארק בניוף לא התבלבל לרגע והצליח לספר במשפט מצמרר אחד את הסיבה שבגינה פטרה החליטה להקדיש את חייה לטובת ארגון צדקה שהיא עומדת בראשו. פטרה וארוסה היו בתאילנד בזמן הצונאמי, הוא לא שרד והיא נפצעה והחלימה תוך שהיא צופה בבעתה בטרגדיה האנושית המתרחשת סביבה, בדגש על גורלם של הילדים שנשארו חסרי כל.

פטרה מנהלת היום ארגון צדקה בינלאומי הפועל לטובת ילדים נזקקים, והמקבל תרומות מחברת Salesforce.com.

אנשי השיווק בחרו בסיפור הוליוודי משובח עם התחלה דרמטית, יפיפייה בלונדינית וסוף טוב (וזה מצליח לרגש גם ציניקנים מושבעים) רק שבמקרה הזה הסיפור הוא אמיתי לחלוטין ואם אפילו בשביל פרסומת, הרי שאוכלוסיית הילדים הנזקקים יצאה נשכרת, וטוב שכך. דגש רב ניתן על הכוח הנשי, ולראיה חלק ניכר מה-"סלבס" והמרואיינים היו בעצם מרואיינות – ממג וויטמן, מנכ"לית HP, דרך מריסה מאייר מ-!Yahoo ושריל סנדברג מפייסבוק, ועד פטרה נמקובה לעיל.

חלק מהמרואיינות הופיעו במסגרת ראיונות "אינטימיים" עם מארק בניוף, והיו משעשעים משהו, בהתחשב בעובדה שצופים בהם בשידור חי כ-15,000 איש. ועדיין, יש לבניוף יכולת לאפשר דיאלוג, שנראה די אותנטי ובו משתקפת האישיות של כל אחת מהמרואיינות.

הראיון עם שריל סנדברג, נראה כסדנת coaching ששריל עושה למארק לעיניי הצופים. מארק שיתף בדילמות ניהוליות שנוגעות בנשים בחברת Salesforce.com שהן עובדות ומנהלות ושריל ייעצה לו איך להתנהל ו/או העירה או ציינה לשבח. היא אפילו הצליחה להביך את מארק בנושאים הקשורים "לעניינים שבינו לבינה".

כנראה בניגוד לתדמית שלה, שריל מצטיירת כדמות נעימה ביותר ואפילו עם קמצוץ של חוסר נוחות ביחס למעמדה הבכיר ולחשיפה הציבורית שהיא מקבלת. היא בהחלט מעוררת השראה ומחשבה על הסטראוטיפים המגדריים שכולנו שבויים בהם ומה ניתן לעשות כדי להתמודד איתם. היא מעודדת נשים להביע את עצמן, לעשות את מה שהן אוהבות גם אם זה לא עונה על הסטראוטיפ המגדרי אך מבלי להתכחש להבדלי המגדר ואפילו תוך ניצול את היתרונות היחסיים שלהם.

בתור מי שהגיעה למשרה כה בכירה בחברת ענק, היא בהחלט מהווה דוגמה אישית נאותה. זה היה יפה לראות איך ההרצאה הזאת גרמה לנשים לחייך, וטוב שכך.

קשה לדמיין איך יפתיעו אותנו גם בשנה הבאה. השיאים נשברים בכל פעם מחדש. מה שנותר לנו זה לחזור לשגרה ולהמשיך לחלום עד הכנס הבא… אנחנו כבר רשומים.

אירועים קרובים