דרור הר, אקטיביו: "טכנולוגיות Big Data יכולות לפתור בעיות באספקת החשמל"

"הן אלו שמספקות יכולות לניתוח, תחקור ואנליזה של כמויות המידע העצומות שנוצרות בתהליך כמו ייצור חשמל והובלתו לצרכנים, וביכולתן גם להתריע על טיפול מניעתי לפני נפילת הרשת", כך אמר מנכ"ל החברה ● לדבריו, "הניסיון שלנו מראה שבתוך עולם ה-Big Data, טכנולוגיית ה-Stream מביאה כבר היום ערך אמיתי לשוק"

"לטכנולוגיה כיום יש יכולת להפיק תובנות מתוך כמויות המידע העצומות שנוצרות בארגון גדול כמו חברת החשמל, ובאמצעותן לחזות בזמן אמת את נקודות הכשל של הרשת, לאתר נקודות כאלו, ולטפל בהן – לעתים עוד לפני שהרשת נפגעת בפועל. טכנולוגיות Big Data יכולות להיות חלק אינטגרלי מפתרון הבעיות באספקת החשמל", כך אמר דרור הר, מנכ"ל אקטיביו (Actiview).

הר התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות סערת השלגים, שבשיאה הותירה כ-60 אלף בתי אב ברחבי הארץ מנותקים מאספקת חשמל סדירה. הנזקים לרשת החשמל היו תוצאה של תופעות מוכרות מהעבר, הצטברות של שלגים וקריסת עצים על רשת החשמל, ובטח כאשר מדובר בסערה שמוגדרת כיוצאת דופן בעוצמתה.

חברת החשמל מעריכה, אמר הר, כי בשנתיים–שלוש שנים הקרובות נפח הנתונים שתייצר החברה יעמוד בסדרי גודל של כ-30 טרה-בייט בחודש, עבור מגוון טרנזקציות ולוגים גולמיים. זה כולל מידע, ציין הר, "שמקורו בסנסורים שונים שמייצרים מידע בזמן אמת בתוך תהליך הייצור בתחנות הכוח ובתהליך ההובלה של החשמל ברשת עד לצרכן הסופי, אבל גם מפעילות אתר החברה, היישומים הניידים שלה, ממוקד שירות הלקוחות ועוד".

זאת, הסביר, בנוסף למידע לא מובנה בקנה מידה רחב, שנאסף ברשתות החברתיות וברשת. "תהליך זה אף ילך ויגבר עם הפריסה של מונים חכמים שתבצע חברת החשמל במסגרת פרויקט רשת חכמה", אמר.

לדבריו, "טכנולוגיות Big Data הן אלו שמספקות יכולות לניתוח, תחקור ואנליזה של כמויות המידע העצומות שנוצרות בתהליך כמו ייצור חשמל והובלתו לצרכנים. טכנולוגיות אלו, לכשיוטמעו בחברת החשמל, יאפשרו איסוף וניתוח כמויות גדולות של מידע, קליטה של מידע בקצבי הגעה גבוהים (Near Real Time), וכן תאפשרנה אינטגרציה עם מקורות מידע חיצוניים והפקה של תובנות עסקיות מתקדמות".

הוא המשיך ואמר כי "אנליזה מבוססת טכנולוגיות אלו יכולה להיות חלק אינטגרלי מהפתרון של בעיות בתהליכי ייצור החשמל והובלתו לצרכנים. שימוש בטכנולוגיה שכזו מאפשר ניטור של הרשת, זיהוי של חריגים הגורמים לנפילות ברשת, ובמקרים מסוימים אף לחזות נפילה של הרשת. באמצעות אנליזה של המידע, וחיבור בין מאגרי נתונים – כולל מאגרי מידע חיצוניים, כדוגמת חיזוי מזג אוויר ותמונות לוויין – יכולה הטכנולוגיה יכולה גם לזהות את המקומות ברשת שמצריכים טיפול מניעתי כדי למנוע פגיעה ברשת, וכך למנוע מראש כשל שלה".

הוא סיכם, כי "הניסיון שלנו מראה שבתוך עולם ה-Big Data, טכנולוגיית ה-Stream מביאה כבר היום ערך אמיתי לשוק. טכנולוגיה זו מאפשרת לארגונים לנתח ולעבד היקפי נתונים ללא הגבלה ובזמן אמת, או קרוב לזמן אמת. זאת תוך שילוב בין אנליזה ומודלים סטטיסטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים