ארה"ב: תביעה ייצוגית נגד יבמ בשל קשריה עם ה-NSA

משקיעים בחברה טוענים כי שיתוף הפעולה של הענק הכחול עם הסוכנות לביטחון לאומי ותוכנית PRISM היא שהובילה לפגיעה קשה במכירות החברה בסין ● מיבמ נמסר: "מדובר בתאוריית קונספירציה מרחיקת לכת"

יבמ (IBM) עומדת בפני תביעה בטענה ששיתוף הפעולה של החברה בתוכנית הריגול של NSA פגע במכירות החברה בסין, וכתוצאה מכך נפגעו המשקיעים בענק הכחול.

התביעה הוגשה בסוף השבוע על ידי קרן הפנסיה של עובדי משרדי השריף של לואיזיאנה לבית המשפט במנהטן. על פי התובעים, ביבמ ניסו להסתיר מהמשקיעים כי הירידה במכירות בסין נבעה מההדלפות של אדוארד סנואודן, שחשף את התפקיד שמילאו חברות היי-טק, דוגמת הענק הכחול, בתוכנית הריגול של NSA. עוד נטען כי החברה הפעילה שדולה שקידמה הצעת חוק שתתיר לה לשתף עם NSA נתונים אישיים של לקוחותיה, ובכלל זה לקוחות במדינת הענק.

"החברה ידעה שבעקבות החשיפה של פעילות השדולה שלה, והקשר שלה לתוכנית PRISM ולשערוריית הריגול של NSA, חברות עסקיות בסין, וכן ממשלת סין, חדלו מיד לעשות עמה עסקים – מה שגרם לירידה מיידית במכירות במדינה. אולם, היא ניסתה להסתיר זאת מהמשקיעים או הציגה מצגי שווא", לשון התביעה.

ב-16 באוקטובר דיווחה יבמ על ירידה של 22% במכירות בסין בהשוואה לרבעון הקודם, זאת כתוצאה מהחשיפות של סנואודן, כך על פי קרן הפנסיה בה חברים 20 אלף עובדים נוכחיים ועובדים לשעבר. בקרן מבקשים להעניק למהלך מעמד של תביעה ייצוגית, בה יוכלו לקחת חלק כל מי שרכשו מניות בחברה בין 25 ביוני ל-16 באוקטובר.

קלינט רוזוול, דובר הענק הכחול, מסר בתגובה: "ההאשמות מגוחכות וחסרות אחריות. יבמ תגן בתוקף על עמדתה בבית המשפט". עוד הוסיפה החברה כי מדובר "בתאוריית קונספירציה מרחיקת לכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים