למרות העדויות המרשיעות: טים קוק טוען שאפל "תומכת בזכויות אדם"

המידע על תנאי הניצול במפעלים שמייצרים עבור אפל לא מפריע למנכ"ל החברה לטעון שהיא "מיישמת בהם את ערכי זכויות האדם שלה" ● הוא סיפר בטקס קבלת פרס מפעל חיים על הגזענות נגד שחורים לה היה עד ועל האפליה שחווה כהומו

"אפל (Apple) תומכת בזכויות אדם", כך טען המנכ"ל, טים קוק, בכל הנוגע לחברה שבה הוא עומד. זאת, על אף תלונות ועדויות רבות מהשנים האחרונות על עבדות ותנאי ניצול במפעלים שמייצרים עבור אפל, בהם פוקסקון (Foxconn) ופגאטרון (Pegatron). לדבריו, "אפל היא חברה שמכבדת זכויות אדם ומיישמת את הערכים שלה בנושא במפעלים שהיא עובדת איתם. הרבה פעמים, זה מעבר למה שהחוק המקומי מחייב".

קוק קיבל פרס מפעל חיים מטעם אוניברסיטת אובורן, בטקס שנערך במטה האו"ם בניו-יורק. הוא אמר במהלך הטקס כי "מצאתי באפל חברה ומייסד שמאמינים באנושיות, ורואים את זה דרך המוצרים והצוות האיכותי שלה. הערכים האלה הביאו אותנו לייצר מוצרים שנגישים לכולם, כולל לאנשים עם מוגבלויות". לדבריו, "אנחנו מייצרים את המוצרים עבור אלה שמשתמשים בהם ומעולם לא מסתכלים על החזר ההשקעה. אנחנו עושים את זה כי זה צודק ונכון, וכי זה מה שדורשת היושרה האנושית. מדובר בחלק מאפל שאני מאוד גאה בו".

בדבריו ציין קוק את הניסיון האישי שלו, כשהיה עד לאפליית השחורים בארצות הברית: "גדלתי באלבמה בשנות ה-60 וראיתי את ההשפעות ההרסניות של האפליה. התייחסו לאנשים בלי הוגנות אנושית בגלל צבע עורם. אני זוכר שראיתי בצעירותי שריפת צלב. התמונה הזאת נחרטה בזיכרוני ושינתה את חיי לנצח, מאחר שהיא הייתה סמל לשנאה ולפחד מהשונה".

סוג נוסף של אפליה לו היה קוק עד, הפעם ברמה האישית, הוא נגד להט"בים (ר"ת לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים). קוק, הומו גלוי בעצמו, אמר כי "ראיתי וחוויתי סוגים שונים של אפליה וכולם היו תוצאה של פחד מאנשים שאינם הרוב". הוא ציין שאפל הנהיגה חוקים שאוסרים אפליה נגד העובדים, כולל על רקע נטייה מינית וזהות מגדר, וקרא לקונגרס האמריקני לקבל חוקים דומים.

"יש לנו הזדמנות להמשיך את ההתקדמות בזכויות אדם, להעביר את רפורמת ההגירה ולאסור על אפליה של קהילת הלהט"ב. עכשיו הזמן להכניס את ההגינות האנושית הבסיסית הזאת לספר החוקים", ציין. "זהו אתגר, במיוחד לצעירים. לחצו על הנציגים שלכם בפרלמנט להצביע נגד אפליה. אף פעם אל תרשו לרוב להגביל את זכויות המיעוט, אף פעם אל תרשו לאנשים שמפחדים מאחרים להגביל את זכויותיהם".

קוק ציין כי שתי הדמויות שהכי השפיעו עליו הן רוברט קנדי ומרטין לותר קינג ושהתמונות של שניהם תלויות במשרד שלו. לדבריו, קנדי ולותר קינג "מסמלים את הקרבת החיים למען חיי האדם. התמונות שלהם מזכירות לי בכל יום שלא משנה מהו ומיהו האדם, יש מחויבויות בסיסיות שצריכות להיות של כל אחד וכלפי כל אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים