דו"ח: שכר המנכ"לים בארה"ב גבוה פי 200 משכר העובדים; לארי אליסון בראש מקבלי ההטבות

ב-1965 היה גדול שכרו הממוצע של מנכ"ל פי 18.3 בלבד משכר העובד הממוצע – כך עולה מבדיקה שערך האתר 24/7 Wall St ● אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, נהנה בנוסף מתקציב אבטחה אישי של 1.5 מיליון דולר ומטיס את משפחתו במטוס הפרטי של החברה, אותו שוכרת ענקית ה-IT מחברה אחרת שבבעלותו של אליסון

לארי אליסון, המייסד, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל. צילום: פלי הנמר

הפער בין שכרם של המנכ"לים בארצות הברית לעובדיהם הולך וגדל – כך עולה מבדיקה שערך האתר 24/7 Wall St. על פי הדו"ח, בעוד שב-1965 שכרו הממוצע של מנכ"ל היה גדול פי 18.3 משכר העובד הממוצע, הרי שבחלוף פחות מחמישה עשורים, ב-2012, שכר המנכ"לים נסק ב-1,100% וכיום הוא גבוה פי 200 בהשוואה לשכרו של העובד הממוצע.

בנוסף למשכורות עתק, מעלה הבדיקה, מקבלים ראשי התאגידים הגדולים ביותר בארה"ב כל מיני הטבות מיוחדות, שיש הסוברים כי הם עוברים את הגבול מבחינת התגמול עבור עבודתם וביצועיהם. כך, למשל, לעתים קרובות מקבלים המנכ"לים היתר לשימוש אישי במטוסי התאגיד, או שהאבטחה עליהם ממומנת מתקציב החברה. במקרים אחרים, הם מקבלים פיצוי עבור תשלומי ביטוחים, חשבונאות ושכר טרחת עורכי דין – בעלות של עשרות אלפי דולרים או יותר.

בראש רשימת המנכ"לים מקבלי ההטבות השערורייתיות מדרג האתר את המיליארדר לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle). ענקית ה-IT שילמה ב-2012 יותר מ-1.5 מיליון דולרים עבור אבטחתו האישית של מייסד החברה. אורקל הצדיקה את ההוצאה הניכרת, שכונתה "פסגת טכנולוגיות האבטחה", באומרה כי ביטחונו של אליסון הוא נכס בעל ערך לחברה ולכן נדרש היה להתקין מערכת אבטחה שכזו בביתו. אליסון אמנם שילם עבור ההתקנה והוא משלם עבור האחזקה של המערכת, אבל החברה היא זו המממנת את המאבטחים שלו, בעלות של 1.53 מיליון דולרים. אורקל גם מאפשרת לאליסון ולבני משפחתו לטוס במטוס הפרטי של החברה, מטוס אותו היא שוכרת מחברה אחרת שבבעלות אליסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים