יעקב פרי: משרד המדע במצב לא טוב – התקציב נמוך מאוד וחסר כוח אדם

"מגבלות תקציביות קשות ביותר ותקנים מעטים גורמים לכך שאנחנו הולכים ומאבדים את הכוח ההנדסי שלנו", אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל ● יו"ר ועדת מדע והטכנולוגיה, ח"כ משה גפני: "אם ההשקעה במדע וטכנולוגיה לא תגדל - זה יהיה כישלון אישי שלי"

"משרד המדע והטכנולוגיה מהווה מנוף מרכזי לצמיחה וחיזוק הכלכלה הישראלית, אולם יש לו מגבלות תקציביות משמעותיות ביותר. כל שקל חשוב לנו. כוח האדם של המשרד מצומצם ביותר – בתחום המעורבות בקהילה, למשל, יש בו תקן לעובד אחד בלבד. התקציב נמוך מאוד, למרות המשימות הרבות והפוטנציאל האדיר הגלום בו, והתשואה העקיפה שהמדינה מרוויחה מהשקעה במשרד היא גדולה. אנחנו הולכים ומאבדים את הכוח ההנדסי של מדינת ישראל". דברים קשים אלה אמר היום (ג') שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, במסגרת ישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

פרי הרחיב על מצבו העגום של המשרד בראשו הוא עומד, כאשר בראש סדר הבעיות הדחופות עומדים התקציב הדל של המשרד וכוח האדם המצומצם שעומד לרשותו. הוא הוסיף והתייחס לכוונה להקים שני מכוני מחקר, שיקשרו בין המחקר לתעשייה, והבטיח כי יקדם את חוק המדענים הראשיים.

בינה בר און, מנכ"לית המשרד, ציינה עם זאת כי "תקציב המשרד גדל משנה לשנה". לדבריה, "בכל שנה, התקציבי המקורי, שהוגדר בתחילתה, הוא לעתים רק כמחצית מהתקציב הסופי. עובדה זו מקשה עלינו מאוד ביכולת להתכונן באופן ראוי בתחומי המחקר והפיתוח, מאחר שאלה תהליכים מורכבים שדורשים זמן".

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיהיו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר כי "משרד האוצר מתקמצן על תקציבים המוענקים למחקר ומשקיע את מרבית הכסף בצרכים המידיים. אם תקציב משרד המדע יישאר כפי שהוא בסיום תפקידי כיו"ר הוועדה, אראה בכך כישלון אישי. בשבוע הבא, כאשר נסכם את הצעת חוק תגמולי הגז, אני מתכוון לדאוג לכך שנעביר חלק גדול מהכסף לטובת מו"פ. אסור להשאיר את המצב כפי שהוא".

ח"כ אראל מרגלית ציין כי קיים צורך להשקיע במחקרים משולבים מתחומים שונים באופן יישומי, בעיקר בפריפריה. "עד היום השקענו במחקר הביטחוני, ועתה הגיע הזמן להשקיע גם במחקר האזרחי", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים