גוגל מציגה: החיפושים החמים והמעניינים של שנת 2013

מנלסון מנדלה ועד פול ווקר, מאריק אינשטיין ועד לחמניות לפסח ● מהם הסרטונים והביטויים הפופולריים ביותר ברשת בשנה החולפת בארץ ובעולם?

מנוע החיפוש של גוגל (Google) הוא אחד הברומטרים הטובים ביותר לדעת מה פופולרי בעולם ובמה אזרחי הגלובוס הכי מתעניינים: הטרנדים החמים, התחומים האהובים והאישים הבלתי נשכחים. כך, כמדי סוף שנה אזרחית, מפרסמת ענקית האינטרנט את הרשימה המסקרנת Google's zeitgeist ("רוח הזמן" בגרמנית), הכוללת את "החיפושים החמים" – המילים שהייתה סביבן עלייה משמעותית בחיפושים על פני פרקי זמן מסוימים לאורך השנה החולפת, וכן את "הביטויים הכי מחופשים" – המילים שהיקף החיפושים אחריהן היה הגבוה ביותר. הסיכום מתבסס על החיפושים שבוצעו במהלך השנה ביותר מ-70 מדינות בעולם, בכללן ישראל.

בראש החיפושים החמים ניצב נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, שנפטר באחרונה והוא בן 95. לוחם האפרטהייד הנצחי העסיקה מטבע הדברים מאות מיליוני גולשים מסביב לעולם, מה שהקפיץ פי חמישה את כמות החיפושים אחריו במנוע של גוגל.

במקום השני ברשימה ניצב פול ווקר, ששיחק בסרטי "מהיר ועצבני" ונהרג באחרונה בתאונת דרכים. אחריו הגיע ה-iPhone 5S של אפל (Apple), שהושק השנה. במקום הרביעי ניצב השחקן קורי מונטית' מהסדרה Glee, שמת בחודש יולי ממנת יתר, ובמקום החמישי – ריקוד ההארלם שייק, שסחף השנה את הרשת, בעקבות סרטון Filthy Frank שהועלה ליו-טיוב (YouTube) בסוף ינואר.


מקבץ סרטוני הארלם שייק

אחריהם ברשימה, בסדר יורד, הגיעו מרתון בוסטון, בו התרחש הפיגוע הקטלני שזעזע את ארה"ב; התינוק המלכותי הבריטי, שנולד לפני חודשים אחדים והכניס להיסטריה את האומה הבריטית; מכשיר הגלקסי S4 של סמסונג (Samsung); פלייסטיישן 4 של סוני (Sony); וצפון קוריאה, הדיקטטורה המסקרנת, שסוגרת את העשירייה הראשונה.

לצד הרשימה העולמית, פרסמה גוגל את התוצאות בנוגע למדינות שנסקרו. את רשימת "החיפושים החמים" של השנה בישראל מובילה התוכנית האח הגדול. ככלל, תוכניות הטלוויזיה מככבות ברשימת החיפושים של ענקית האינטרנט בארץ: המרוץ למיליון במקום השני, הרווק במקום השישי, אקס פקטור במקום השביעי, הבורר עונה 4 במקום השמיני והכוכב הבא במקום העשירי. שני מושגים נוספים בעשירייה הראשונה הם שמות של אנשים שהלכו לא מכבר לעולמם – אריק איינשטיין במקום השלישי, וספי ריבלין במקום החמישי. השניים האחרים הם אתרי מסחר מקוון: aliexpress במקום הרביעי ואתר התיירות הדקה ה-90 במקום תשיעי.


מככב גם לאחר לכתו. אריק אינשטיין

הביטוי המחופש ביותר בגוגל בקרב הגולשים הישראליים הוא דווקא הארלם שייק, שגבר על שתי תופעות שהסבו השנה נזק רב בישראל: חיסון הפוליו, שהגיע למקום השני, והארבה, שהגיע למקום השלישי. הקנדי קראש (Candy Crash) הגיע למקום הרביעי, אחריו גמבה סטייל ופורמולה 1 ירושלים, וסוגרים את העשירייה הראשונה ארבעה חיפושים הקשורים לאירועים אקטואליים שאירעו השנה, או שחלו לגביהם השנה התפתחויות משמעותיות, בסדר יורד: תוצאות הבחירות, הרצח בבר נוער, קופיקס (Cofix) ו-"הזמר המפורסם".

גוגל חילקה את התוצאות גם לפי קטגוריות של חיפושים: במקום הראשון בקטגוריית הגברים הישראליים שזכו לחיפושים הרבים ביותר השנה עומד אריק איינשטיין; האישה הישראלית – אור דניאלי; הסדרה הישראלית – הבורר; והסדרה מחו"ל – House of cards (בית הקלפים).

עוד ניתן למצוא כי הגולשים בעצם פתרו את המשבר הפוליטי בין שתי המפלגות "האחיות" בקואליציה, והעניקו לנפתלי בנט את תואר הפוליטיקאי הישראלי המחופש ביותר בגוגל ב-2013. יש עתיד זכתה במקום הראשון בקטגוריית המפלגות. גם קטגוריית האוכל זוכה לחיפושים רבים, כאשר המאכל המחופש ביותר השנה היה… לחמניות לפסח.

לצורך פרסום התוצאות בדקה גוגל מיליארדי שאילתות. בנוסף על הסיכום השנתי מציעה החברה כמה כלים שמספקים תובנות על החיפושים בעבר ובהווה, בעולם וגם בחלוקה לפי מדינות. הנתונים נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמה פעמים התרחשה שאילתה מסוימת לאורך זמן.


תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים