שווה יותר מדולר: מנכ"לית HP תשתכר 1.5 מיליון בשנה

ענקית המיחשוב שידרגה פלאים את שכרה של מג וויטמן, שהרוויחה עד כה דולר אחד בלבד - להוציא את המיליונים שקיבלה כבונוס, כמובן

לאחר ששערן של מניות HP נסק מתחילת השנה ב-93%, נפרדת מנכ"לית החברה מג וויטמן מהמשכורת הסמלית של דולר אחד בשנה, כפי שקיבלה עד כה, ותתוגמל מעתה בשכר בסיס של 1.5 מיליון דולר בשנה.

המשכורת החדשה של וויטמן נכנסה לתוקף ב-1 בנובמבר ונועדה "להשוות את שכרה למקובל בקרב מנכ"לים של חברות בסדר הגודל של HP", כך על פי ההודעה שמסרה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

אלא שאין צורך לרחם על "הפסדיה" של וויטמן. חרף העובדה שמשכורת הבסיס שלה הסתכמה בשנת 2012 בדולר אחד בלבד, כאמור, הרי שהתגמול הכולל שלה לשנה זו עמד על סכום של שני מיליון דולר, ובכלל זה 1.69 מיליון דולר כבונוס ופדיון של אופציות למניות.

זאת ועוד, על אף ששערן של מניות HP עמד אמש (ג') על 27.45 דולר, הרי שהוא עדיין רחוק מ-50 דולר – שערן של מניות החברה בתום כהונתו של מארק הארד, המנכ"ל החביב בוול-סטריט, שנאלץ לפרוש בשנת 2010 לאחר שערורייה עסיסית. המקטרגים יוכלו גם לציין שבהשוואה לעלייה של 51% שרשם מדד S&P 500 מאז תחילת כהונתה של וויטמן, בספטמבר 2011 – עלה באותה תקופה שערן של מניות HP בשיעור של 14.5% בלבד.

מכל מקום, המשקיעים בענקית המיחשוב, כך נראה, יודעים להעריך את השינוי המשמעותי ביותר שהביאה וויטמן – יציבות. זאת, לאחר שבפרק זמן של ארבע שנים בלבד התחלפו לא פחות משלושה מנכ"לים ב-HP. וויטמן ייצבה את המערכת והובילה מהלך של רה-ארגון, לאחר שנים בהן סבלה החברה משינויים אסטרטגיים תכופים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים