ארדן: חברות הסלולר יחסמו את הגלישה בסלולר בחו"ל ללקוחות שלא ידרשו לפתוח השירות

שר התקשורת החליט להגדיר זאת כברירת מחדל במטרה למנוע חיובים מופקעים מצרכנים, שלעתים רבות כלל לא יודעים על השימוש בשירות או על העלויות ● במקביל נבחנת האפשרות לפתיחת שוק הנדידה בחו"ל לתחרות בין כלל המפעילים – ללא קשר לחברה בה מנוי הצרכן בישראל

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

שר התקשורת גלעד ארדן החליט לשים קץ לתופעת "הלם החשבון" הנגרמת מגבייה מופרזת עבור שירותי גלישה סלולרית בחו"ל, והודיע היום (ד') כי מכשיר הסלולר של צרכנים היוצאים לחו"ל ייחסם לגלישה על ידי המפעילה הסלולרית כברירת מחדל. הוא ייפתח לגלישה רק אם המנוי יבקש זאת באופן מפורש. "זהו צעד ראשון כדי למנוע את החיובים המופקעים על שירותי גלישה בחו"ל, לעתים אף ללא ידיעה והבנה של המנוי לסכומים שאותם יידרש לשלם", אמר השר.

סוגיית החיובים על נדידה סלולרית בחו"ל היא סוגיה כאובה, הגורמת לחיובים של אלפי שקלים מישראלים שיוצאים לחו"ל וצורכים שירותי גלישה סלולרית – לעתים באופן לא רצוני, בתעריפים יקרים מאוד, ללא הסכמתם המפורשת, ולעתים רבות גם מבלי שהם מודעים לכך. בעקבות תלונות רבות של לקוחות סלולר, הורה משרד התקשורת על שימוע בנושא בתחילת 2013, ולפי ההחלטה תיכנס ההוראה לתוקף ב-18 בפברואר בשנה הבאה.

במסגרת האסדרה הוחלט כי החברה הסלולרית תחויב לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם למנוי יש תוכנית במדינת היעד, הכוללת שירות גלישה, או שהמנוי ביקש לאפשר לו באופן קבוע את הגישה לשירות גלישה. במקביל, מיד עם הגעתו לחו"ל של מנוי שאין לו תוכנית או חבילה בתוקף, תשלח אליו החברה מסרון, שיכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות המכשיר או באמצעות פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה.

צעד חשוב נוסף שעליו הורה היום משרד התקשורת הוא חיוב החברה הסלולרית לשלוח, ללא תשלום, מסרון למנוי שרכש חבילת שירות נדידה בינלאומית ברגע שהוא מנצל 75%, 90% ו-100% מהחבילה. במסרון יצוין שיעור ניצול החבילה ומועד עריכת חישוב הניצול.

כצעד מגביר שקיפות אף הוטל על המפעילות לציין את פרטי עסקת ה-"מכר מרחוק" בחשבון הטלפון העוקב למועד ביצוע העסקה, וליידע את מנוייה בחשבון הטלפון העוקב למועד החתימה בדבר אפשרותם להיחסם לשירות גלישה סלולרית בחו"ל. כמו כן, המשרד חייב את המפעילות לאפשר לכל מנוי הנמצא בחו"ל להתקשר אל המוקד החברה ללא תשלום.

עוד הודיע היום משרד התקשורת, כי הוא בוחן את פתיחת שוק הנדידה בחו"ל לתחרות בין כלל המפעילים. לשם כך תתבצע הפרדה בין שירות הנדידה לחו"ל ובין השירותים שהמנוי מקבל מהמפעילה הסלולרית שלו בארץ, וכך יוכל הצרכן לקבל שירותי נדידה בחו"ל מכל חברה סלולרית – ללא קשר לחברה שבה הוא מנוי בישראל.

מירב כהן, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, הגיבה על ההחלטה באומרה כי "ככל שהתחרות בשוק הסלולר בישראל הפכה להיות עזה יותר והביאה איתה עוד ועוד הורדות מחירים, חברות הסלולר מצאו להן כיס עמוק חדש בדמות השימוש בטלפונים בחו"ל. באמון הציבור התקבלו מאות פניות של אזרחים שקיבלו חשבונות של אלפי ולעתים עשרות אלפי שקלים על שימוש בטלפון ובשירותי הגלישה בחו"ל. מדובר בסכומים שיכולים להגיע ל-1,000 שקלים על שעת גלישה, מבלי שבעל הטלפון עשה בו שימוש או היה מודע לכך שחשבון הגלישה שלו גולש לסכומי עתק".

היא הוסיפה כי "החלטתו של השר ארדן מבורכת. יש מקום לכללים רגולטוריים קשיחים שימנעו מהחברות להמשיך ולעשוק אזרחים תמימים, שלעתים נדרשים לשלם סכומי עתק על שירותי גלישה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    למגיב אמיר ...מעניין למה עם ישראל לא מתנייד בהמוניו לגולןטלקום ...כנראה שעם ישראל מעולם לא נולד פראייר ...)))

  2. אמיר

    אדוני השר, אם צרכנים עדיין לא הפנימו שצריך לעבור משלושת החזירים, קרי פלאפון, פרטנר וסלקום כדי לא לתת להם הזדמנות להונות אותנו ולעבור לחברות ישרות כמו גולן ורמי לוי, אז שילכו לעזאזל. אני ברמי לוי וגולן ואין לי ולא היה לי כל טענות לשרות ו/או לקומבינות מצד החברות. ישרות והכל תקין. כל הקומבינות נעשות אצל שלושת החזירים בדרך כלל, וחבל שאנשים לא הפנימו לעבור מהם.

אירועים קרובים